نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وزیر راه که به منظور پیگیری پروژه های استان تشکیل شده بود، به جلسه ی نقد عملکرد عباس آخوندی و قول و قرارهای وی تبدیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در این جلسه گفت: پروژه هایی مانند جاده تبریز ـ بازرگان، جاده تبریز ـ سهند و پروژه قطار تبریز ـ میانه جزو پروژه‌های مهم استان هستند که به علی رغم قول و قرارهای قبلی طبق برنامه پیش نمی روند.

وی خطاب به وزیر راه عنوان کرد: قرار بود پروژه‌ی قطار در هفته دولت افتتاح شود اما وزارت راه به قول‌هایی که داده عمل‌ نکرده است.

پزشکیان با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه اتوبان تبریز ـ سهند گفت: متاسفانه برای این مسیر که از اهمیت بالایی برای ساکنان تبریز و سهند برخوردار است، اعتبار داده نمی‌شود اما در مقابل برای پروژه‌هایی که در اولویت‌های چندم هستند، میلیاردها تومان اعتبار برای اتمام آن تخصیص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص پروژه های مدنظر در استان پاسخگو باشد تاکید کرد: به نظر می رسد با توجه به اهمیت اولویت بندی پروژه ها و نیز وضعیت تخصیص اعتبارات، جلسات بعدی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر راه برای مشخص کردن برنامه های امسال و سال آینده تداوم یابد.

در این جلسه همچنین نمایندگان آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی به مشکلات و مسایل مرتبط به حوزه انتخابیه خود از جمله ساماندهی برخی راه های روستایی و شهرهای کوچک مواردی مطرح کردند.

وزیر راه پس از شنیدن شرایط حاضر و صحبتهای تمام نمایندگان در رابطه با گزارش عملکردهای انجام شده مهمترین مشکلات پیش آمده را تامین منابع مالی اعلام کرد و توپ راه به زمین مجلس انداخت!

عباس آخوندی اظهار داشت: متاسفانه با قوانینی که در صحن علنی مجلس تصویب و محدودیت هایی در این خصوص ایجاد شده است، بانکها در رابطه با تخصیص اعتبارات و تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند.

وی در عین حال قول داد که بیشترین‌ مساعدت را در رابطه با استان آذربایجان شرقی خواهند داشت.

عباس آخوندی البته طرح جدید نیز ارائه کرد. وی گفت: طرح‌ جامع ریلی برای استان های شمالغربی کشور شامل آذربایجان شرقی. آذربایجان غربی و زنجان و قزوین‌طراحی می شود.

وزیر راه با اشاره به اینکه این موضوع ممکن است تا ۱۰ سال به طول بکشد اظهار داشت: طرح مطالعاتی آن نیاز به هزینه داشته و امیدواریم تامین منابع مالی آن در بودجه ۹۷ دیده شود.

آخوندی با اشاره به دغدغه های نمایندگان در خصوص تجهیز فرودگاه تبریز گفت: امیدواریم با ارائه ی طرحی، بخش فرودگاهی آذربایجان شرقی به صورت شبکه درآید تا لینکهای پروازی بیشتری را از فرودگاههای استان به تمام کشور و جهان داشته باشیم.

وزیر راه با استقبال از حضور در جلسات مشابه به منظور هماهنگی و تعامل با نمایندگان اظهار داشت: امیدواریم با کسب اطلاع از وضعیت بخش ترابری آذربایجان شرقی، با مشارکتهای لازم در بخش اجرایی این کارها را خیلی سریعتر پیش ببریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =