سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه های اجرایی استان برای فعالیت مهدهای کودک و پیش دبستانی های خصوصی باید مجوز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، گودرز امیری در پنجمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال جاری تأکید کرد: صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک بر عهده اداره کل بهزیستی و پیش دبستانی ها بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است.
وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش وظیفه نحوه مدیریت و بازرسی بر فعالیت مهدهای کودک و پیش دبستانی های خصوصی را بر عهده دارد.
امیری تصریح کرد: با توجه به گرایش ساکنان در شهرهای چهارمحال و بختیاری بر دریافت خدمات آموزشی و پرورشی از بخش خصوصی بایستی اطلاع رسانی جلب و جذب تاسیس مدارس جدید و استخدام آموزگاران مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در اولویت قرار گیرد.
وی بیان داشت: تا جلسه بعد شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری راهکارهای ارائه کمک های قانونی دستگاه های اجرایی استان برای معلمان مستقر در مناطق محروم و سخت گذر شناسایی و اعلام شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیش بینی احداث سوئیت برای معلمان مستقر در مناطق محروم و سخت گذر چهارمحال و بختیاری در طرح های مدرسه سازی جدید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان داشت: براساس هماهنگی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری قرار شد امسال 50 پنل خورشیدی به منظور تامین انرژی مورد نیاز روستاهای محروم از نعمت برق در استان اختصاص یابد.
امیری اظهار کرد: برای احداث آزمایشگاه مرکزی هر شهرستان ویژه مدارس بایستی پیگیری های لازم از طریق وزارت آموزش و پرورش انجام شود.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصد سالن ورزشی آموزشگاه ابن سینا بلداجی در شهرستان بروجن ادامه داد: این طرح تا آخر امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای تغییر کاربری فضاهای آموزشی مازاد بر نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان در شهرها بایستی از طریق شهرداری ها و در روستاها از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام گردد.
وی یادآور شد: استفاده از توان خیران برای توسعه فضاهای آموزشی چهارمحال و بختیاری باید به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار متولیان امر باشد.
امیری عنوان کرد: برگزاری همیاش های جذب خیران آموزش و پرورش در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری اجرایی و عملیاتی شود.
گفتنی است، در این نشست افزایش پنج مرکز یادگیری محلی در چهارمحال و بختیاری تصویب و زمینه افزایش این مراکز در استان به 13 مورد فراهم شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =