گاهی بخشی جامعه برای استفاده از تولیدات داخلی ضرورت دارد

استاندار البرز گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا و آگاهی بخشی جامعه برای فرهنگسازی استفاده از تولید داخل از ضروریات است و اگر مردم شناخت کافی نسبت به محصولات داخلی داشته باشند برای خرید کالای قاچاق رغبتی نخواهند داشت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکتر محمدعلی نجفی"صبح سه شنبه،در حاشیه افتتاح نمایشگاه "پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور" که در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شده است، با اشاره به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: یکی از کارهای خوب دانشگاه علوم پزشکی، شناسایی محصولات دارویی و بهداشتی تولید داخلی برای معرفی به عموم مردم جامعه بوده است.
وی با اشاره لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا و آگاهی بخشی جامعه برای فرهنگسازی استفاده از تولید داخل افزود: اگر مردم شناخت کافی نسبت به محصولات داخلی داشته باشند برای خرید کالای قاچاق رغبتی نخواهند داشت.
کالای قاچاق ارزان در سبد خرید مردم قرار گرفته است/ تولیدکنندکان کیفیت را بالا ببرند
استاندار البرز با بیان اینکه مردم به دنبال خرید کالای ارزان هستند و کالاهای قاچاق نیز بعضا ارزان قیمت عرضه می شوند،افزود: ارزانی کالاها نباید مردم را به سمت خرید کالاهای خارجی قاچاق سوق دهد.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان ما هم باید کالاهای تولیدی خود را با کیفیت بیشتری تولید کرده و به بهترین نحو ممکن معرفی کنند.
البرز در رتبه دوم تعداد واحدهای تولیدی دارویی و بهداشتی در کشور
دکتر نجفی با بیان اینکه البرز پتانسیل خوبی در تولید دارو دارد و از سویی بالاترین آمار مصرف مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه هم از آن کشور است،گفت: بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی از مبادی قاچاق وارد کشور می شود که باید راهکارهای عدم ورود آن را پیش بینی کرد.
استاندار البرز تاکید کرد: رسانه ها با انعکاس واقعیت ها فضا را باز کنند تا جامعه از شرایط واقعی آگاه شوند و بدانند مصرف کالاهای قاچاق گاهی سلامتی شان را هم در معرض خطر قرا می دهد.
وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما و رسانه ها رسالت خطیری در آگاهی بخشی به مردم جامعه دارند، افزود: طبق آمار البرز در تعداد واحدهای تولیدی دارویی و بهداشتی در کشور رتبه دوم را دارد و باید محصولات و تولیدات داخلی آن شناخته، تبلیغ و به مردم عرضه شود.
دکتر نجفی گفت: بخش عمده ای از کالاهای قاچاق محصولات بی کیفیت و تقلبی است و همه باید کمک کنیم تا فرهنگ مصرف کالاهای داخلی بیشتر شود.
وی افزود: در این زمینه فرمانداری ها و شهرداری ها وظیفه دارند در جهت آگاهی بخشی جامعه تلاش کنند.
استاندار البرز گفت: البته تبلیغ بخش تولید،فقط بر عهده تولید کننده نیست،بلکه همه برای معرفی تولیدات داخلی باید تلاش کنند.
در این نمایشگاه،تولیدکنندگان استان البرز در زمینه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، محصولات بهداشتی و موادغذایی کالاهای خود را معرفی کرده اند. این نمایشگاه از 30 مهر لغایت 5 آبان ماه در موسسه تحقیقاتی نهال و بذر دایر خواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =