دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است/ اصلاح قوانین و روان سازی تجارت راهکار مبارزه با قاچاق

استاندار البرز با اشاره به اهتمام دولت برای ریشه کنی قاچاق کالا و ارز گفت: بااصلاح قوانین و روان سازی چرخه تجارت برای معرفی و فروش تولیدات داخلی، میتوان بخش عمده ای از مصرف کالا و محصولات قاچاق پیشگیری کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمدعلی نجفی» صبح سه شنبه در همایش ملی«پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور» که در موسسه تحقیقات نهال و بذر برگزار شد، در جمع فعالان حوزه سلامت گفت: باید پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که مستقیم با سلامت انسانها درگیر است، کالبدشکافی شود و همه ما موظف هستیم تا پدیده قاچاق کالا را بدور از مباحث اقتصادی و ملاحظات سیاسی و تبلیغاتی ریشه کن کنیم.
وی تصریح کرد: در سال مزین به«اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال»،موظف هستیم در چارچوب وظایف اصلاح قوانین و در حوزه تجارت نسبت به روان سازی تجارت اقدامات جدی بعمل آوریم.
دکتر نجفی با تاکید بر تقویت بخش تولید و کیفیت بخشی کالاهای داخلی گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید چرخه مبارزه با قاچاق کالا را تکمیل کنیم.
رسانه ها مضرات مصرف کالای قاچاق را اطلاع رسانی کنند
استاندار البرز با تاکید بر نقش صدا و سیما و رسانه ها نسبت به آگاه سازی جامعه ادامه داد: امروز ایران در مصرف مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه رتبه دوم را دارد اما در تولید نوپا هستیم.
وی ادامه داد: امروز شاهد عدم شناخت مردم برای استفاده از کالاهای نامرغوب و کشنده هستیم و نیاز است اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.
باید واقعیت ها را بازگو کرد
استاندار البرز تاکید کرد: همه رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند، اگر تا دیروز فکر می کردیم برخی از حقایق نباید بیان شود امروز باید واقعیت ها را بازگو کنیم.
دکتر نجفی تصریح کرد: امروز شاهد حجم کالای وارداتی هستیم، کالاهایی که وارد می شود قاچاق و تقلبی است و این را مصرف کننده نمی داند.
وی افزود: شناخت بیشتر نسبت به تولید داخلی و ارتقا توان داخلی در این زمینه خود مبارزه با ورود کالاهای قاچاق خواهد بود.
«تبلیغات»،پاشنه آشیل رونق تولید/ تولیدکننده ویترین فروش تولیدات را هم ایجاد کند
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر توجه به تبلیغات در فروش کالاهای داخلی افزود: خود تولید کنندگان هم باید کمک کنند، امروز شرکت های موفق و پر آوازه بخش عمده تلاش خود را در بحث تبلیغات صرف می کنند.
وی بیان کرد: تولیدکننده باید خود زمینه ساز معرفی محصولات تولیدی باشد و در کنار آن توان برابری و رقابت با شرکت های بزرگ را نیز داشته باشد.
اهتمام دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است
دکتر نجفی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با قاچاق و اهتمام دولت در این زمینه تصریح کرد: قاچاق از 25 میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار کاهش یافته است که بخش عمده ای در بخش دارو بوده است.
وی تاکید کرد: با تقویت نظارت ها باید از ایجاد رقبا برای تولیدکنندگان داخلی که خود برند ملی و بین المللی هستند جلوگیری کرد.
در پایان این همایش از تولیدکنندگان سلامت محور در استان تجلیل بعمل آورد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =