مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب اسلامی طی پیامی اعلام کرد: وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت کند.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی به مناسبت میلاد مبارک و فرخنده رسول گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت، ضمن تبریک این ایام خجسته به همه مسلمانان جهان، تاکید کرد که ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی هاست.

متن پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه و آله) و آغاز هفته وحدت را به همه مسلمانان و رهپویان راه حق و حقیقت تبریک عرض می کنم.

به راستی باید ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام هفته وحدت به مناسبت دو روایت از تولد آن حضرت(ص) در میان برادران اهل سنت و شیعیان را به بزرگی یاد کرد که زمینه ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی را فراهم نمود و بی تردید امروز بیش از هر زمان دیگری این ضرورت مشهود، مورد نیاز و انکارناپذیر بوده و هست و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همواره بر این مهم به عنوان ضرورت جهان اسلام بارها و بارها تاکید داشته و دارند.

نعمت حضور و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) موجب رستگاری بشر در طول تاریخ بوده است و پیام صلح، رحمت، عدالت، انسانیت، کرامت، اخلاق، مودت، حمایت از مستضعفین و ... پایه های قابل اتکاء تعالیم و ارزش های اسلامی و الهی آن حضرت(ص) است که انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به انان نیاز دارد و آن حضرت برای همه انسان‌ها، مذاهب، ادیان و فرق اسلامی جهان رحمت للعالمین و مایه رحمت، رأفت، خوبی‌ها و پیام‌آور صلح و دوستی، ثبات و امنیت بوده و هستند.

در جهان امروز که اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در صدر تبلیغات رسانه های غربی قرار گرفته تا چهره ای هر چه خشن تر از اسلام و مسلمانان را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند و از سوی دیگر با راه انداختن جنگ های نیابتی و حمایت از تروریست ها و جریانات افراطی، تکفیری و جنایتکارانی همچون داعش که به نام اسلام در جهت تامین منافع استعمارگران و بدخواهان مسلمانان گام برمی داشتند و هر گونه جنایتی را در منطقه بر علیه ملت مظلوم آن روا داشته اند و ایجاد تفرقه، تضعیف کشورهای اسلامی و بی ثباتی در جهت تجزیه کشورهای اسلامی را برنامه ریزی و توطئه کردند، وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت کند.

تلاش دشمنان برای تبدیل مبارزه اسلامیصهیونیستی به تقابل اسلامی_اسلامی برای ایجاد حاشیه امن و تظمین ثبات رژیم صهیونیستی با وحدت امت و جهان اسلام و البته مقاومت و ایستادگی محور مقاومت تاکنون به شکست انجامیده و بی تردید در ادامه نیز این توطئه های شوم محقق نخواهد شد و کشورهای اسلامی در برای هرگونه تجزیه، تضعیف و تفرقه افکنی ایستادگی خواهند کرد.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه هاست و این بخش مهمی از آموزه های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.

در پایان بار دیگر این مناسبت بزرگ و فرخنده را به همه مسلمانان جهان و به ویژه ایرانیان بزرگ و عزت مند تبریک عرض می نمایم و صلح، آرامش، امنیت و اقتدار را برای امت اسلامی آرزومندم. / علی اکبر ولایتی

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =