ایرنا نوشت: مجله آمریکایی نیوزویک روز سه شنبه گزارش داد که 'حمزه بن لادن' فرزند اسامه بن لادن سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده، در پی اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواستار سرنگونی نظام سعودی در عربستان به اتهام خیانت به جهان اسلام شد.

وی به عنوان پسر طراح واقعه حملات 11 سپتامبر 2001 به خاک آمریکا با انتشار یک پیام تبلیغاتی ویدئویی اعلام کرد که نظام سلطنتی عربستان سعودی باید به سبب خیانت به مسلمانان و تشکیل اتحاد راهبردی با غرب سرنگون شود.

'حمزه بن لادن' در این پیام ویدئویی که توسط بنیاد رسانه ای سحاب متعلق به گروه تروریستی القاعده منتشر شد با حمله به 'عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود ابن سعود' بنیانگذار عربستان سعودی او و اخلافش را متهم کرد که با انگلیس به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی، رابطه دارد.

وی همچنین تاکید کرد نظام پادشاهی عربستان بدان سبب محکوم به سرنگونی است که به قیمت خیانت به فلسطینیان و دولت فلسطینی با قدرت های غربی رابطه سیاسی دارد.
فرزند 'بن لادن' این ویدئو را پس از آن منتشر کرد که برخی از رسانه های بین المللی اعلام کردند که عربستان سعودی از فلسطینی ها خواسته تا با برسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موافقت کند.

وی همچنین خطاب به 'محمود عباس' رئیس تشکیلات فلسطینی گفت: 'سعودی ها همواره سعی کردند با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی زمینه اشغالگری آنرا در سرزمین های اشغالی به ویژه با خیانت های فلسطینیانی چون محمود عباس فراهم آورند.

حمزه بن لادن تاکید کرد که حکام ظالم آل سعود هیچ وقت بخشی از اسلام نبوده و نیستند چرا که آنها به راحتی با حمایت از تصمیم 'دونالد ترامپ' به نفع رژیم صهیونیستی ثابت کردند در ادعاهای اسلامی خود صادق نیستند.

سرکرده گروه تروریستی القاعده درعین حال با تاکید بر اینکه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تاریخی ترین حماقت خود را علیه بیت المقدس مرتکب شده اند، ابراز امیدواری کرد که قدس شریف به زودی به فضل الهی از دست صهیونیست ها آزاد و به مدفن صهیونیست ها تبدیل شود.

یادآوی می شود 'حمزه بن لادن' در 31 اردیبهشت امسال نیز در یک پیام صوتی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ تلاش دارند بر عربستان مسلط شوند، خواستار سرنگونی حکومت سعودی شده بود.

وی همزمان با برگزاری نشست سران کشورهای عربی با دونالد ترامپ در پایتخت عربستان، مقامات سعودی را به تحریف تاریخ معاصر به خصوص در زمینه چگونگی تأسیس حکومت سوم آل سعود متهم کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =