سخنگوی پایداری گفت: اصلاح طلبان موضوعاتی را که می‌خواهند با پایداری یا هر جریان دیگر به گفتگو بنشینند، اول مطرح کنند تا ببنیم نقاط مشترک‌ چیست.

مجید متقی فر در بخشی از مصاحبه مشروحی که با خبرآنلاین داشت گفت: اصلاح طلبان می گویند ما رهبری را قبول داریم تا حالا ندیدم اکثر اصلاح طلبان بگویند ما رهبری را قبول نداریم، ممکن است برخی شان خلاف این نظر را داشته باشند اما به هر حال در بیان و اعلام نگاه می گویند رهبری را قبول دارند. پایداری نیز می گوید رهبری را قبول دارد. پس نقطه مشترک پیدا شد.

امروز اصلاح طلبان نیز بیان می کنند که چون مشکلات کشور زیاد است و باید به وضعیت زندگی مردم اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رسیدگی شود بنابراین تمایل دارند و استقبال می کنند که درباره حل و رسیدگی به مسائل اصلی کشور با جریانات رقیب گفتگو کنند، آیا پایداری حاضر است با اصلاح طلبان بنشیند و گفتگو کند؟

هر کسی که دغدغه های اصلی نظام و رهبری را سرلوحه کار خودش قرار دهد استقبال می کنیم و مشکلی نیست. تلقی از دغدغه باید نقطه مشترک باشد یعنی هر کسی برای خودش دغدغه نسازد و بخواهد آن را ملی کند بنابراین اصلاح طلبان موضوعاتی را که می خواهند با پایداری یا هر جریان دیگر به گفتگو بنشینند، اول مطرح کنند.

یعنی اگر اصلاح طلبان درباره محیط زیست، بحران آب و ریزگردها بخواهند صحبت کنند پایداری با آنها به گفتگو می نشیند؟

اصلاح‌طلبان اول موضوعات مدنظر برای گفتگو را مطرح کنند. درست است که محیط زیست دغدغه رهبری و نظام محسوب می شود اما اولویت بندی نیز اهمیت دارد. به اعتقاد پایداری اولویت الان اقتصاد مقاومتی است. با توجه به فشار دشمن و ناکامی در برجام، لاجرم نسخه علاج و برون رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی محسوب می شود بنابراین براساس اولویت بندی باید پیش رفت و یک مرتبه اولویت پنجم را اولویت اول نکنیم.

در واقع می گویید اگر اصلاح طلبان بخواهند در موضوع اقتصاد مقاومتی با پایداری صحبت کنند شما حاضرید با اصلاح طلبان به گفتگو بنشینید؟

اشکال ندارد. اصلاح طلبان نیز می گویند ما رهبری را قبول داریم تا حالا ندیدم اکثر اصلاح طلبان بگویند ما رهبری را قبول نداریم، ممکن است برخی شان خلاف این نظر را داشته باشند اما به هر حال در بیان و اعلام نگاه می گویند رهبری را قبول دارند. پایداری نیز می گوید رهبری را قبول دارد. پس نقطه مشترک پیدا شد و دغدغه ها را از آنجا می گیریم و اولویت بندی می کنیم. آنها یک فهرستی از اولویت های مدنظرشان اعلام کنند و ما نیز فهرستی از اولویت های مان اعلام می کنیم بعد نقاط مشترک را می گیریم. ما از وحدت پایدار که مبنای صحیح داشته باشد استقبال می کنیم اما باید مراقبت کرد که اولویت بندی ها رنگ و بوی سیاسی پیدا نکند. اگر واقعا هر فردی دلسوزانه بخواهد پیگیری کند همه فشار بیاورند اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، اجرای اقتصاد مقاومتی همسنگ جهاد در جبهه است. در جنگ دیدیم که همه برای دفاع از کشور آمدند و بحث گروه بندی سیاسی مطرح نبود. الان نیز همین طور است ما متحجر که نیستیم، می خواهیم یک اتفاق میمون و مبارکی بیفتد تا همه مردم استفاده کنند و منتفع شوند، نه گروه و دسته خاصی.

مشروح این گفتگو را (اینجا) بخوانید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =