با نصب مبدل حرارتی واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گازمایع 800 در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از گاز سوزی حدود 90 میلیون فوت مکعب گاز غنی پیشگیری شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت نفتخیز جنوب:،مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : مبدل حرارتیE2-804 (جوشاننده برج تثبیت) مربوط به واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز وگازمایع 800 این شرکت پس از تعمیرات اساسی طی عملیاتی پیچیده و حساس بوسیله جراثقال 360 تنی با موفقیت در محل خود نصب گردید.

مهندس محسن دهانزاده گفت : این مبدل حرارتی در آبان ماه سال جاری با ماشین آلات فوق سنگین از محل خود باز و برای تعمیرات اساسی به کارگاه پتروشیمی خوارزمی انتقال یافت که در آنجا عملیات تعمیراتی جدا سازی دسته لوله (Tube bundle ) ، تعویض لوله (Retube ) ، بازسازی پوسته، بستن مبدل، نشت بندی، بازرسی و آزمون فشار ایستایی(Hydro test ) انجام و با هماهنگی و برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون و پتروشیمی خوارزمی عملیات انتقال و نصب آن صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به این مطلب که عملیات جدا سازی ، انتقال و نصب این مبدل حرارتی با رعایت کامل اصول ایمنی صورت گرفته ، گفت : با نصب و راه اندازی این مبدل و در سرویس قرار گرفتن واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گازمایع 800  این شرکت ، استمرار تولید روزانه 25000 بشکه گازمایع جهت تامین خوراک پتروشیمی بندر امام تامین و از گازسوزی حدود 90 میلیون فوت مکعب گاز غنی جلوگیری به عمل آمد.

مهندس دهانزاده ضمن تقدیر از تلاش کارکنان واحدهای مختلف شرکت نفت و گاز کارون ، به ویژه عملیات گاز و گاز  مایع این شرکت که مسئولیت هماهنگی ، نظارت و اجرای ایمن این عملیات پیچیده را بعهده داشته و همکاری مهندسی گاز و گاز مایع مدیریت تولید مناطق نفتخیز جنوب و همچنین مشارکت شرکت پتروشیمی خوارزمی برای عملیات تعمیرات اساسی مبدل حرارتی E2-804 کارخانه گاز و گازمایع ، خاطر نشان کرد : این عملیات توسط دو دستگاه جراثقال 50 تنی ترابری سنگین شرکت نفت و گاز کارون و جراثقال 360 تنی پتروشیمی خوارزمی و 8 دستگاه کمرشکن انجام شد و همزمان چهارمین مبدل حرارتی مربوط به واحد فرآورش شماره 3 کارخانه گازمایع 700 نیز جهت تعمیرات اساسی از محل جدا و به پتروشیمی خوارزمی انتقال داده شد.

شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون با مركزيت اهواز مسئوليت راهبري و توليد صيانتي نفت، گاز و مايعات گازي از ميدان هاي رامین،آبتیمور،منصوری،دارخوین و اهواز را با تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت خام به عهده‌دارد كه توليد گازخشك و گاز مایع (ان. جي. ال)، این شرکت را به يكي از تأمين‌كنندگان اصلی خوراك صنايع پتروشيمي ماهشهر و بندرامام مبدل ساخته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =