۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

خط تولید محصولات دناپلاس توربوشارژر و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار اتوماتیک آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، توليد دو محصول دناپلاس توربو و ۲۰۷صندوق‌دار اتوماتیک با حضور دكتر علي لاريجاني، رییس مجلس شورای اسلامی و محمد شريعتمداري، وزير صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

دناپلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو است که اوایل آذر ماه در نمایشگاه خودرو تهران نیز به نمایش درآمد. پژو 207 صندوق‌دار نیز از محصولات جدید این خودروساز به شمار می‌رود که اواخر دی‌ماه 95 همزمان با دناپلاس معرفی شد، اما تا مدت‌ها خبری از تولید و عرضه آن در بازار نبود.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو با اشاره به حمایت مجلس از صنایع خودروسازی، گفت: «یکی از شروط حمایت مجلس از خودروسازان، افزایش کیفیت از نظر ایمنی است. قبول کنیم برخی محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است. باید ایمنی در خودروها متناسب با شرایط جدی گرفته شود.»

وی افزود: «وقتی تصادفی می‌شود، مردم از هستی ساقط می‌شوند. ما وقتی این را به ایران خورو می‌گوییم، می‌گویند وضع جاده‌ها خراب است. وقتی به وزارت راه می‌گوییم می‌گویند پلیس باید نظارت کند. هر کس باید کار خود را انجام دهد، پلیس باید نظارت جدی‌تر داشته باشد، راه باید استانداردهای راهسازی را رعایت کند و خودروسازان متناسب با شرایط ایمنی را بالا ببرند.»

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «می‌گویند آمار تصادفات کم شده و به 16 هزار کشته در سال رسیده است، آیا این عدد کمی است و بگویید چه تعداد مجروح، معلول و هزینه به جا می‌گذارد.»

سهم دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان این‌که صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است، گفت: «ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است، اما تاریخ نشان می‌دهد که ما باید گام هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی درست جبران کنیم.»

او با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، افزود: «تحقق این اهداف مقدور است و در همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد رشد داشته است.»

شریعتمداری متذکر شد: «دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند. در این راستا ما برنامه‌ریزی برای خصوصی‌سازی واقعی در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا را انجام داده‌ایم و اصلا موافق خصولتی‌سازی نیستیم.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی خودروسازان، گفت: «سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است؛ به طوری که در حال حاضر نیاز به 4 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو نیاز است.»

وی افزود: «یکی از مشکلات صنعت قطعه‌سازی ما این است که ابر قطعه‌سازی در کشور نداریم و ما برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه‌سازی کشور را در دستور کار داریم و اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد، رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.»

وزیر صنعت با بیان اینکه ما نیازمند جوینت ونچرهای واقعی هستیم، عنوان کرد: «اگر ما می‌خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم، توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.»

شریعتمداری تاکید کرد: « یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است. تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.»

پژو با قطعه‌های ایرانی در الجزایر خودرو می‌سازد

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو نیز در این مراسم با بیان این‌که خودرویی باید وجود داشته باشد که از نظر کیفیت و مشخصات فنی مطلوب و متناسب با کیفیت روز باشد، گفت: «امسال یک میلیون و 500 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود که اگر قرار بود این میزان خودرو به کشور وارد شود، حدود 15 هزار میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما الان همین میزان خودرو با 1.5 میلیارد دلار در داخل تولید می‌شود.»

او افزود: «صنعت قطعه‌سازی ایران در حال پیر شدن است و سرمایه‌گذاری سال‌هاست در این صنعت انجام نمی‌شود و در صورتی که به این صنعت توجه چندانی نشود، فاجعه‌ای در انتظار قطعه‌سازی کشور خواهد بود.»

یکه‌زارع اظهار داشت: «سال گذشته 50 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل‌ونقل خارج کردیم. اکنون این عدد به 57 هزار دستگاه رسیده که این پایان کار نیست و از مجلس می‌خواهیم تا جهت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور از دولت حمایت شود.»

او ادامه داد: «متاسفانه صنعت خودروسازی از سال 80 تقریبا مشوق‌های خود را با 5 یا 6 سال تاخیر دریافت می‌کند که این موضوع به صادرات لطمه می‌زند.»

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو با بیان اینکه به پژو تفهیم کردیم تا ضمن فراموش کردن رفتار گذشته خود، در انتقال تکنولوژی باید کمک کنند و بازار بزرگمان را به راحتی در اختیار آن ها قرار نمی دهیم، خاطرنشان کرد: «قرار بر این شد تا خودروهایی که در الجزایر تولید می‌شوند، با قطعه‌های ایرانی تولید شود.»

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    278 4
    تعطیلش کنید بابا. فقط از پا گذاشتن رو گرده مردم بدبخت ارتزاق می کنید.
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      111 3
      بهتر این که شعور مردم بره بالا اینها رو نخرن تا حالا کسی از نداشتن خودرو صفر نمرده
    • enayat UA ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      72 0
      حد اقل زمانی‌ در ایران شورلت بیوک و کادیلاک مونتاژ میشد الان عمر ملت تو این ماشین‌ها گذشت..
    • مرتضی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
      25 1
      بهتره بنویسید ورود دوگاری جدید به جمع گاریهای قبلی
  • بی نام US ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    105 4
    اوووووووووووووووووووووووووووووف
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    193 3
    این وسط سایپا چرا یک شبه 15 میلیون کشید روی سراتو 2000 آپشنال ؟؟؟؟ آیا واقعا مملکت هر کی به هر کی شده ؟؟؟
    • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      118 0
      نشده بلکه بود
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      79 1
      خبر نداری برادر ... همین روز پنج شنبه قیمت را 15 میلیون بالا برد و قیمت پایه را 118 میلیون کرد ....
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    188 3
    آخه 207 صندوقدار اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ کجاش جدیده؟ همون 206 و سمنده با بزک دوزک چرا به شعور مردم توهین میکنند و چرا مردم با خریدن این لگنها توهین را می پذیرند؟
    • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      120 5
      چون مردم ما لیاقتشون همینه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      49 16
      چون چاره ای ندارن
  • بی نام RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    80 0
    چون تولید ملی هستش.سراتو 2000 114 ملیون.خودرویی که با 89 ملیون شروع شد
  • م A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    132 1
    خر همون خره فقط پالونش عوض کنه
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    92 2
    اینهمه لشگر برای چی اومدن 207 صندوقدار شده یا چراغای جلوی 206 صندوق دار را عوض کردن و چراغ 207 گذاشتن روش بعدشم همه در حال دویدن هستن هدف چیه؟ فقط تلقین این مسئله که کار مهم و تغییر اساسی صورت گرفته این آقایون چند دقیقه در کارخانه بودند؟ آیا از سالنهای تاریک دهه پنجاه که قطعات هنوز با دست و جوشکاری دستی مونتاژ میشه هم بازدید کردند؟ برای این 207 که همون 206 سابق هست چقدر قیمت بالا میره؟ آیا توربو دنا رو همون موتور قبلی نصب شده؟امکان پذیره؟ تفاوتهای خروجی این موتور با موتور قبلی چقدر هستش؟ حتما شنیدنی هستش که کارخانه اعلام نمیکنه؟آقایان مصلحت را به واقعیت ترجیح دادن باعث شده بزرگترین گناهان را مرتکب بشیم . ا ا
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    88 0
    فقط کسانی که توی صنعت خودرو سازی سابقه کار و فعالیت دارند می دونن چه وضعیت اسفناکی بر این صنعت حاکمه ... این خانه از پای بست ویران است دوستان .
  • بی نام GB ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    75 0
    چه معنی دارد که وزیر یک کشور برای شروع تولید محصول معمولی یک شرکت به آن شرکت برود؟
  • محمد A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    38 0
    15 هزار میلیارد دلار از کشور خارج میشد این اشتباه تایپی یا چیز دیگه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    36 0
    به کجا رسیدیم که به این خودروهای بی کیفیت و ناایمن میگوییم خودروی جدید
  • سعید A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    34 0
    این پانزده هزار میلیارد دلار چی بود ؟؟ شوخی کردید؟؟یا اشتباه تایپی بود؟ یه زمانی تو این کشور کادیلاک و بیوک ساخته می شد و ایرانیها بهترین ماشینهای دنیا رو سوار میشدند. اون هم با چه قیمت‌ها و شرایطی الآن در عوض بدترین و از رده خارجترین ماشینهای دنیا رو با قیمت نجومی و هزار منت
  • مهرداد A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    12 0
    اونایی که علت مخالفت با واردات خودرو را جلوگیری ازخروج ارز میدانند یا عقلشان نمیرسد یا خودرابه نفهمی زده اند.مگر دولت به واردکنندگان ارز میدهد که با ان خودرو وارد کنند؟این ارز های بخش خصوصی است که درهرصورت صرف واردات میشود.حال اگرخودرو ممنوع باشد لباس وسیگارو شکلات وادامس وارد میکنند.که همه اینها به صورت قاچاق میاید. واردات خودرو یک حسنشم این است که اصولا قاچاقی نمیشود ودولت ازین بابت درامد خوبی بدست میاورد.
  • شهرام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    7 0
    خر همان خر است، . . .فقط پالانش عوض شده
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    7 0
    رونمایی از خطوط مونتاژ محصولات دهه 80 و 90 میلادی در آستانه آغاز سال 2018
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    2 5
    خیلی هم خوب دمشون گرم من که میخرم چون پول خرید ماشین خارجی ندارم همین هم غنیمته