۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

اقتصادنیوز نوشت: در حال حاضر اصلی‌ترین متریال جهت پوشش سقف‌های شیبدار ورق‌های فلزی هستند. ورق‌های فلزی شیروانی در ضخامت‌های مختلفی قابل تولید هستند.

در حال حاضر اصلی ترین متریال جهت پوشش سقف‌های شیبدار ورق‌های فلزی هستند. ورق‌های فلزی شیروانی در ضخامت‌های مختلفی قابل تولید هستند.

همایون حقیقت، کار‌شناس فروش ورق‌های طرح سفال گفت: طرح سفال ورقی است که جهت پوشش سقف‌های شیروانی، آلاچیق‌ها و سردر ساختمان به کار می‌رود. این محصول که از ورق رنگی و گالوانیزه با ضخامت0.4تا0.6 میلی متر تولید می‌شود به صورت دو مدل در بازار یافت می‌شود. ورق طرح سفال در دو نوع ژنوا (جنوا) که طول آن متغییر و عرض آن یک متر و طرح تایل با طول یک متر و عرض ۴۰سانتی متری (سه عدد از این تایل‌ها یک متر مربع را پوشش می‌دهد) قابل عرضه است.

وی ادامه داد: ورق موجدار طرح سفال ورقی بسیار سبک است که از دور نمای سفال را ایجاد می‌کند با این تفاوت که بسیار سبک‌تر، ایمن‌تر از سفال بوده و مشکلات سفال شامل شکستگی، پوسیدگی و غیره را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین مشکل ورق‌های طرح سفال چیست؟ اظهار کرد: متاسفانه این محصول استاندارد سازی نشده (عدم تدوین استانداردهای لازم برای تولید ورق‌های پوششی طرح سفال) و این مورد باعث شده است برخی از این موضوع سوء استفاده کرده و اجناس نامرغوب را به مشتریان عرضه کنند.

این فعال ساختمانی در مورد تشخیص محصول خوب عنوان کرد: محصول خوب محصولی است که بر اثر باران یه قطره هم نشتی نداشته و البته در مقابل باد و تگرگ با حفظ رنگ مقاومت خوبی نیز داشته باشد.

ورق‌های وارداتی در مقابل ورق‌های تولیدی
شایان پناهی، وارد کننده تاپ‌تایل‌های کره‌ای طرح سفال هم در مورد این تایل‌ها به اقتصادنیوز گفت: این محصولات دارای هفت لایه پوشش برروی ورق گالوانیزه است (این پوشش‌ها همگون و با ضخامت نامحسوس است) که علاوه بر زیبایی باعث افزایش کیفیت و دوام این محصول می‌شود. از این هفت لایه فولاد پنج لایه روی ورق و دو لایه در پشت ورق قرار می‌گیرد.

وی در مورد اولین پوشش اظهار کرد: پوشش اول این تایل‌ها روکشی از زینک الومینیوم است تا جایی که می‌دانید زینک مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی ایجاد می‌کند و باعث طول عمر بالای پوشش‌ها می‌شود. لایه دوم نیز اکرلیک رزین است.«این لایه مانع فرسایش تایل می‌شود.

پناهی در مورد لایه سوم و چهارم نیز عنوان کرد: لایه سوم لایه پایه با خاصیت چسبندگی است (این لایه باعث نگه داشتن سنگریزه‌ها بر روی تایل می‌شود). لایه چهارم سنگریزه است. برای این کار سطح خارجی تایل با سنگریزه‌هایی که مقاوم در برابرتغییر رنگ در درازمدت هستند پوشیده شده است. این سنگریزه‌ها طبیعی هستند که با درصدی رنگ شارژ شده است.

پناهی در مورد لایه پنجم گفت: لایه پنجم مربوط به لعاب است این لایه باعث درخشندگی سطح تایل وسنگدانه‌ها می‌شود و در عین حال مانع از نفوذ گرد و غبار به خلل و فرج سطح تایل می‌شود.

این وارد کننده در مورد پوشش‌های زیرین نیز به اقتصادنیوز اظهار کرد: دو لایه استر اپوکسی (محصول را در برابر بخار اب و خورندگی مقاوم می کند) و پوشش ارگانیک زیر ورق‌ها قرار می‌گیرد.

وی در این مورد متذکر شد: البته برخی از تولید کنندگان داخلی نیز تاپ تایل‌های با کیفیت تولید می‌کنند اما بیشترین محصول در بازار روز شامل ورق‌های طرح سفال بسیار ساده و با یک لایه رنگی (شبیه به سفال) می‌باشد این ورق‌ها بسیار ساده‌تر از تاپ تایل است.

پناهی در مورد قیمت این تاپ تایل‌ها هم گفت: هر عدد از این ورق‌ها ۳۰هزار تومان (طول 1.25 متر با ضخامت ۴۰سانتی متر) است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =