فرصت بی‌نظیری که صداوسیما از دست داد

صدا و سیما امسال می‌توانست -و البته هنوز هم می‌تواند- از این فرصت طلایی استفاده کند و بسیاری از مردم را با خودش آشتی دهد.

چه دلیلی از این بالاتر که اعضا هیات دولت در جلسه اخیر خود از رییس رسانه ملی خواهش می کنند امسال ربنای شجریان را از صدا و سیما پخش کند.

اصلا چه دلیلی از این بالاتر و ارزشمند تر که برای خواسته میلیون ها مخاطب ارزش قایل شوی و موسیقی معنوی استاد آواز ایران را سر سفره های افطار به آنان هدیه دهی.

صدا و سیما همواره نشان داده که استاد استفاده نکردن از موقعیت های مناسب و فرصت های بی نظیر است.

این آخری و در حالی که زمینه لازم برای پخش دوباره ربنای استاد شجریان فراهم شده بود و به عنوان مثال شخص رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت و همچنین اعضای هیات دولتش چند بار در بازه های زمانی مختلف خواستار پخش ربنای استاد شده بودند اما باز هم صدا و سیما محلی به حرف های منتخب ملت نگذاشت و بی خیال خواسته عمومی مردم، به همان راه خود رفت تا نشان دهد همانگونه که منتقدینش می گویند بیشتر به رسانه میلی می ماند تا رسانه ملی.

صدا و سیما امسال می توانست -و البته هنوز هم می تواند- از این فرصت طلایی استفاده کند و بسیاری از مردم را با خودش آشتی دهد.

ربنایی که هیچ خرجی برای رسانه ملی ندارد و می تواند بهتر و بیشتر از بسیاری سریال های میلیاردی صدا و سیما نقش فرشته نجات را برای دستگاه عریض و طویل جام جم بازی کند اما افسوس و صد افسوس که آنها نمی خواهند از برخی تفکرات منفی خود دست بردارند.

کاش مثلا برادران این رسانه عظیم، جسورانه یک نظر سنجی راه اندازی کنند و در آن از مردم بپرسند که چند درصد آنها خواهان پخش ربنای استاد شجریان هستند؛ اگر جواب مثبت بود که به خواسته مردم گردن نهند اما اگر جواب مردم به این پرسش منفی بود پرونده پخش ربنای استاد را برای همیشه ببندند و خیال خودشان را راحت کنند.

کاش....

نکته: به عوض آن که به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید/ کنفسیوس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    0 20
    هر کسی که تفکرات منفی نداشته باشد صدوسیما ی جمهوری اسلامی صداوسیمای او را پخش میکند
  • ایمان جیرفتی IT ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    2 25
    ببخشید من یک سوال دارم؟اگه خواننده های لس آنجلسی مثل ابی و داریوش ومعین و...ربنا بخونن اونوقت هم صدا و سیما باید پخش کنه؟
  • بینام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    19 0
    ملت ایران به پخش ربنای استاد از صدا و سیمای میلی هیچ نیازی ندارند شکر خدا آنقدر وسایل و تجهیزات در دسترس هست که از این سازمان بیهوده و برنامه های سراسر بیخودش و جهت دارش بی نیاز باشیم. از فلش و موبایل و پلیرهای مختلف گرفته تا وسایل برون مرزی دیگر :
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    2 21
    جناب مهدي بذر افكن ايا ضرب المثل كاسه داغ تر از آش تاكنون به گوش شما خورده است جهت مزيد اطلاع شما و وبزرگترانتان جناب شجريان به صورت مكتوب از صدا و سيماي جمهوري اسلامي درخواست نمودهاند كه صدا وسيما اجازه ندارد هيچ يك از اثار اينجانب را پخش نمايد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      14 2
      ایشان ربنا را مستسنی کرده و گفته به خاطر مردم پخشش از صدا و سیما منعی نداره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    1 26
    شمافکرکردین همه مثل خودتون کبکن که سرشون رو بکنن زیر برف و ندونن دور وبرشون چی میگذره،شما اگه دشمنانی کشوروانقلاب رونمیشناسیدولی ما خوب می شناسیم از رئیس جمهور غربزده ای مثل روحانی که باید الگوی مردم باشه بیش ازاین توقعی نیست
  • ناشناس A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    0 15
    من مخالفم ، اگر در مملکت ما از هنر استفاده سیاسی شود دیگر خلوص نیت وزیبایی اش راز دست می دهد و دیگر بر دل جان نمی نشیند . این هشداری است برای بقیه هنرمندان وخوانندگان . سعی کنید از هنرتان برای تمام هموطنانتان باشد نه فقط برای 23 میلیون نفر تمام مردم شما را دوست دارند از سیاه ، سفید ، ترک ، کرد ، سنی ، شیعه ، اصولگرا ، اصلاح طلب شما متعلق به همه مردم هستید هر وقت این در ذهنتان ماندگار شد در دل همه جا دارید هنر از سیاست جداست .
    • علي A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
      8 0
      استفاده سياسي از هنر براي مقاصد جريان حاكم عيبي نداره، نه؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    4 15
    این قدر مهم نیست که شما دارید خودتونو براش لت و پار می کنید .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    17 1
    صدا و سیما در دست دلواپسان است
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    14 1
    صدا و سیما متاسفانه بخاطر جناحی عمل کردن دچار تعصب یکجانبه گی شده و احترام به نظر مردم را فراموش کرده است.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    19 3
    اینها فقط منبرشان نو شده اما افکارشان همانطور قدیمی مانده. هنوز وارد قرن 21 نشده اند که ببینند جوامع مدنی عامل قدرت نظام های سیاسی هستند. فرمشان دستور از بالا و حمایت بی چون و چرا از پایین است که وای به حالشان. جواب خدا را بعدها چه می دهند را نمی دانم. اونهایی هم که از اینها تقلید می کنند پس فردا باید جوابگوی خدا باشند که چرا از عقل خود استفاده نکردند.
    • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      2 17
      خفه شو اشغال توهین نکن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      21 2
      هیچ کس از امریکا و و غرب دستور نمی گیره ولی امثال تو هستند که از مسکو و پکن دستور می گیرند
    • بی نام GB ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      4 0
      اسلام کمونیستی
  • علي A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    17 1
    چرا خودمونو گول ميزنيم؟ قرار نيست چيزي تغيير كنه. صدا و سيما نماينده بخشي از حاكميت هست كه كوچكترين انعطافي در قبال اين طور مسائل نداره و همين كارش هم هست كه مخاطبينش را به اين روز انداخته. برعكس براي من بسيار جاي تعجب و چيزي شبيه معجزه خواهد بود كه در حضور كادر فعلي، تغييري در اين سياست داده بشه.
  • کامبیز پیاب IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    6 0
    والله،حس های خوب ماه رمضان برای نسل ما شده است نوستالژیدر نسل ما جمعیت خانواده زیاد بود و با همه کمبودهای دهه شصت،مفهومی بنام خانواده گرما بخش سفره افطاری بود.در این بین دعای ربنای استاد شجریان و اذان مرحوم موءذن زاده اردبیلی معنویت ماه رمضان را افزون می کرد.در نسل فعلی نسل گوشی بدستو کوچک تر شدن خانواده ها ای کاش درایت مسئولان باعث می شد،معنویت لحظات افطاری مجددا احیا می شد.والله آن چیزی که ما از کتاب پیرامون انقلاب اسلامی شهید مطهری بخاط داریم وسعت تحمل مخالف حتی شامل کمونیست ها هم می شد.آن وقت از دعای ملکوتی هنرمندی که همه به هنرش اعتقاد دارند محروم می شویم.هنرمندی که گفته من سیاسی نیستم.ولو اینکه معترض بخشی از رفتارها باشمهمینایکاش صدا وسیما حداقل به بقا واثرگذاریش فکر می کرد...
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    2 20
    روحانی که صدا و سیما را قبول نداره و بهش بودجه نمیده با چه انتظاری میخواد بهش حکم کنه ؟خداراشکر صداسیما زیر نظر دولت نیست والا هر روز باید قیافه فتنه گران را میدیدم خودشون که ماهواره نگاه میکنن ما میموندیم و یک مشت فتنه گر
  • آشنا A1 ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    27 2
    چگونه است که تلاوت قران توسط سعید طوسی اشگال شرعی ندارد ولی ربنا ی شجریان اشگال دارد . ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      1 1
      اقای بی نام تا اونجا که می دونم خود طوسی به جرمش اعتراف کرده اون وقت تو کاسه داغ تر از اش شدی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    19 3
    لازم نیست که صدا و سیما این کار رو بکند چون ما خودمون رو گوشیمون ربنای استاد شجریان و اذان موذن زاده رو داریم و نیازی به دیدن تلویزیون ملی را نداریم خبرها رو هم که از یه جای دیگه بدست میاریم
  • برسام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    18 1
    بارها گفته اند که بیدار کردن کسی که خودش را به خواب زده هر گز میسر نخواهد بود
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    4 0
    من از این صدا و سیمای زپرتی یه فوتبالش رو میدیدم که اونم به لطف ماهواره به کوری چشم دلواپسان از شبکه های افغان و عرب و تاجیک دنبال میکنم. ربنا رو هم در موبایل و لپ تاپم دارم. تا چشم دلواپسان دراد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    4 0
    صدا و سیما شمشیر رو از رو بسته که هرکاری مخالف مردم هست رو انجام بده و به این کار ها هم کاری نداره
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    2 0
    آقای بذرافکن خیلی روی صدا و سیما و تفکرش حساب باز کردی
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    0 4
    خسته نشدیم از این همه درگیری و مخالفت تا کی می خواهیم به این مسئله ادامه دهیم.
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    2 0
    ربنای شجریان رو هم داریم خیلی دیگه جریان مندش می کنیم و سیاسی زده اش می کنیم. حیف است
  • گمنام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    0 2
    با سلام این یک هشدار است برای هنرمندان عزیز این آب و خاک که اگر بخواهد هنر هنرمندان در بازی سیاسیون لگد مال شود پس بهتر است همانطور گمنام بماند