شهرداری تهران اعلام کرده انتقال اشخاص بی‌خانمان که در شب‌های سرد زمستان دچار مشکلات زیادی می‌شوند به گرمخانه‌های عمومی، داوطلبانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چه به فصول سرد سال نزدیک می شویم یکی از مشکلاتی که چندباره از سوی شهروندان مطرح می شود، موضوع حضور کارتن خوابها در معابر است. گزارشهای متعددی که از کارتن‌خوابی بی خانمانها تا ترافیک در معابر در سرویس مشکلات مردم منتشر شد و پیگیری های انجام شده مردم و رسانه ها باعث شد تا شهرداری تهران اعلام کند برای شناسایی افراد بی‌خانمان و انتقال آنها به گرمخانه با هدف کاستن از مشکلات این اشخاص و شهروندانی که احیانا از مزاحمتهای آنان دچار مشکل می شوند، تلاش خواهد کرد. پس از آن هم شهرداری تهران خبر داد گرم‌خانه‌های تهران محدودیتی در خدمت‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها ندارند.

اکنون این نهاد خدماتی و اجتماعی می گوید گشت های شبانه روزی در مناطق مختلف از جمله جنوب تهران و محدوده شهر ری انجام می شود تا نیازمندان بی خانمان شناسایی شود ولی انتقال آنها به گرمخانه با تمایل خود آنها صورت خواهد گرفت.

در این رابطه شهردار منطقه 20 شهر تهران از گشت های شبانه روزی و آماده باش مدیریت شهری برای اسکان داوطلبانه آسیب دیدگانه اجتماعی با اولویت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بقعه های متبرکه خبرداد.

احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: با توجه به برودت هوا، افراد بی سرپناه و افراد آسیب دیده اجتماعی هر شب به مددسرای اجتماعی منطقه 20 منتقل و از امکانات و خدمات مشاوره، درمانی، رفاهی و بهداشتی بهره مند می شوند.

صفوی با اشاره به اینکه انتقال افراد بی سرپناه به صورت داوطلبانه و با میل و رغبت خود افراد انجام می شود، گفت: در گشت های شبانه روزی و میدانی، افراد آسیب دیده اجتماعی تحت مشاوره و راهنمایی کارشناسان مددکار شهر قرار می گیرند و سپس این افراد داوطلبانه به محل های اسکان موقت منتقل می شوند.

او امر مشاوره و راهنمایی افراد آسیب دیده اجتماعی را در عدم برگشت این افراد به حالت اولیه، بسیار مهم برشمرد و گفت: علاوه بر اسکان، پذیرایی با غذای گرم و خدمات بهداشتی، بستر جذب این افراد به مراکز کارآفرینی و مهارت آموزی نیز وجود دارد و در صورت علاقه مندی می توانند در یکی از این مراکز مشغول فعالیت شوند.

شهردار منطقه 20 به موقعیت زیارتی این منطقه اشاره کرد و گفت: گشت های میدانی با اولویت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزادگان و بقعه های متبرکه انجام می شود.

بر اساس این گزارش مددسرای اجتماعی شهرداری منطقه 20 در سه راه ورامین شهرری واقع شده است و شهروندان علاقه مند می توانند با اهدای کمک های غیرنقدی در حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی سهیم شوند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =