چه خوراکی‌هایی از شما در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند؟

آلودگی هوا بخصوص در کلانشهرها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. هیچکس نمی‌تواند از این آلودگی فرار کند اما دست کم می‌توان با برخی ملاحظات خوراکی تاثیرات آن را بر روی سلامت بدن کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در همین راستا با 5 خوراکی که ضد آلودگی هوا عمل می‌کنند، آشنا شوید؛

1- کلم بروکلی: بر اساس مطالعات گسترده کلم بروکلی خوراکی محسوب می‌شود که قابلیت جنگیدن با مواد سمی موجود در آلودگی‌های هوا که ما تنفس می‌کنیم را داراست. مهم نیست که شما این خوراکی را در چه شکلی مصرف کنید بلکه مهم این است که در آلودگی هوا آن را در سبد خوراکی‌ روزانه‌تان قرار بدهید.

2- زنجبیل: اگر با مزه تند آن مشکلی ندارید حتما زنجبیل را دست کم در قالب چاشنی به خوراکی‌هایتان اضافه کنید بخصوص در اینروزها. زنجبیل یک ترکیب گیاهی طبیعی است که کمک می‌کند تا سیستم آدرنالین شما سالم بماند و توانایی بدن را برای مقاومت در برابر عوامل مختلف از جمله آلودگی هوا بالا می‌برد.

3- خوراکی‌های غنی از منیزیم: منیزیم مینرالی است که توانایی طبیعی دفاعی بدن را ارتقا می‌دهد و مجرای تنفسی در ریه‌ها را تسکین می‌بخشد تا نفس کشیدن راحت‌تر اتفاق بیفتد. بادام‌های معمولی و بادام هندی از جمله منابع غنی منیزیم هستند.

4- تخم کتان: اسید چرب امگا3 بدن شما را به شکل فوق‌العاده‌ای در برابر آلودگی هوا مقاوم می‌کند و در عین حال فواید بسیار دیگری را عایدتان می‌کند. می‌توانید این نوع از تخمه را داخل سالاد ریخته و روزانه مصرف کنید.

5- مواد غذایی غنی از ویتامین C: ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای مبارزه با اثرات مخرب آلودگی هوا محسوب می‌شود. شما می‌توانید این ویتامین ضروری را از بسیاری خوراکی‌ها به دست بیاورید. بهترین منابع غذایی این ویتامین فلفل دلمه‌ای، مرکبات، کیوی، کلم، گوجه فرنگی و نخود فرنگی هستند

منبع: foodtolive

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    0 0
    از 4تا منبع درست درمون مطلب دربیارین . شیر که از بهترین و مهمترین سم زداها هست ننوشتید یعنی زنجبیل مثلا اینقدر مهمه