تسنیم نوشت: مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: پیشنهاد تشکیل شورای گفت‌وگوی احزاب و وزارت کشور مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته است و تاکید شده که این جلسات بطور مستمر انجام شود.

بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور امروز در نشست خبری که در دفتر اداره کل سیاسی وزارت کشور برای گزارش کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار شد، در مورد مصوبات این شورا اظهار داشت: دوازدهمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب و گروه‌های سیاسی امروز با حضور تمام اعضا تشکیل شد.

وی در تشریح مصوبات این جلسه، گفت: گزارش برگزاری مجمع عمومی جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی مطرح و تصویب شد، همچنین گزارش پرونده جامعه اسلامی کارگران نیز مطرح و مقرر شد شورای مرکزی با نظارت هیئت نظارت، حداکثر تا پایان سال 1396 نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اقدام نماید.

سرمست افزود: در ادامه جلسه، گزارش پرونده جامعه زینب (س) نیز مطرح و مقرر شد خانم پروانه مافی به نمایندگی از کمیسیون با دعوت از متقضیان ذیربط تشکل فوق، نسبت به تمهید برگزاری کنگره و انتخابات شورای مرکزی اقدام نماید.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، خاطر نشان کرد: گزارش مجمع عمومی، تاسیس تشکل در شرف دریافت پروانه حزب اصلاح اسلامی استان تهران مطرح شد و با عنایت به عدم رعایت ماده 6 قانون احزاب صحت برگزاری مجمع عمومی تصویب نشد و مقرر شد که مجمع عمومی تاسیس با رعایت الزامات قانونی در مهلت قانونی تجدید شود.

وی افزود: گزارش پرونده کانون دانش آموختگان عضو سابق انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا مطرح و با توجه به سوابق کانون برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی به تطبیق مرامنامه و اساسنامه با ماده 22 قانون فعالیت احزاب مشروط شد.

سرمست تصریح کرد: با توجه به ماده 22 قانون احزاب تا 14 خرداد 97 از احزابی که تا کنون نسبت به تقاضای تطبیق شرایط با مفاد ماده 22 اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود به موقع اقدام کنند که در صورت عدم تطبیق با توجه به قانون با آنها برخورد خواهد شد. بدیهی است که این مهلت قابل تمدید نیست.

سرمست با تشکر از احزاب نسبت به واکنش‌شان نسبت به اتفاقات اخیر عنوان کرد: نشست های دبیران کل خانه احزاب با جبارزاده معاون سیاسی برگزار شد بحث‌های خوبی در خصوص مباحث روز و وقایع اخیر صورت گرفت، همچنین هم‌اندیشی که پیرامون وحدت، انسجام و منافع ملی صورت گرفت نشان داد احزاب به بلوع سیاسی خوبی دست یافته است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور در قالب شورای گفت‌و‌گوی سیاسی نسبت به هم اندیشی با احزاب در مورد مسایل سیاسی کشور این جلسات را ادامه دهد که خوشبختانه تشکیل این جلسات مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته است و تاکید شده که این جلسات به طور منطم برگزار شود که مقرر است آیین‌نامه و دستور عمل ان تدوین شود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پاسخ به اینکه در گزارشی که وزارت کشور به دولت در مورد اتفاقات اخیر داده است آیا نقشی از احزاب در اغتشاشات وجود داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه احزاب شناسنامه دار و قانونی در وقایع اخیر عملکرد مثبتی داشتند و همگرایی و همدلی پیرامون منافع ملی ایجاد شده که این دستاورد مثبتی بوده است.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =