مهر نوشت:

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه در ۱۲ روز اول خرداد، ۶ هزار و ۸۷۳ مبایعه نامه به ثبت رسید، گفت: به طور میانگین روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ پروانه کسب برای بنگاه املاک صادر می شود.

حسام عقبایی با اشاره به اینکه در ۱۲ روز اول خرداد در تهران ۶ هزار و ۸۷۳ مبایعه نامه منعقد شده است، گفت: در اردیبهشت امسال کل رقم مبایعه نامه در شهر تهران به ۱۵ هزار و ۵۷۲ قرارداد و در کل کشور به ۹۱ هزار و ۴۹۳ مبایعه نامه رسید.

وی با اشاره به وجود ۱۱ هزار مشاور املاک در تهران، اظهار داشت: به طور میانگین روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ پروانه کسب برای بنگاه املاک صادر می‌شود اما در مجموع نسبت به سال‌های گذشته افزایش تعداد مشاوران املاک را نداشتیم، زیرا به همان اندازه هم پروانه کسب باطل شده و مشاوران املاک کار خود را تعطیل کردند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، رکود بازار مسکن را از عوامل تعطیلی مشاوران املاک دانست و افزود: در ۷ سال گذشته میانگین بنگاه‌های املاک فعال در تهران بین ۱۱ تا ۱۲ هزار بنگاه بوده و با وجود ثبت روزانه بنگاه‌های جدید، این رقم تغییری نداشته است.

عقبایی با تاکید بر دریافت کدرهگیری در معاملات مسکن، اظهار داشت: در مجموع تعداد معاملات مسکن در خرداد نسبت به اردیبهشت پیشرفت خوبی داشته است اما زمانی می‌توان گفت از رکود خارج شده‌‌ایم که به جای ۱۵ هزار معامله مسکن، ۳۸ هزار قرارداد انجام شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =