مهر نوشت:طبق اولین تحلیل حاوی جزئیات برنامه پیشنهادی دونالد ترامپ، ثروتمندان آمریکایی‌ بیشتر از همه از کاهش مالیات سود می‌برند.

روز جمعه متخصصان مستقل در اولین تحلیل حاوی جزئیات برنامه پیشنهادی دونالد ترامپ گفتند که طبق این برنامه ثروتمندترین آمریکایی‌ها بیشتر از همه از کاهش مالیات سود می‌برند درحالی‌که بسیاری از افرادی که دارای درآمد بیش از متوسط هستند با مالیات بیشتری روبرو می‌شوند.

یک هیات از سنا طرح پیشنهادی ترامپ را که در روز چهارشنبه اعلام شد، دریافت کرده است که این گامی رو به جلو برای رونمایی از طرح بودجه سال مالی آینده است که تایید می‌کند درآمدهای دولتی‌ای به علت کاهش مالیات از دست رفته‌اند. این درحالیست که ترامپ درحال توجیه وعرضه این برنامه برای عموم است.

در یک گزارش از طرف مرکز غیر سودآور سیاست مالیاتی در تگزاس منتشر شد با مطالعه برنامه مالیاتی ترامپ مشخص شده است که در ۲۰۱۸ حدود ۱۲ درصد از مالیات‌دهندگان، به طور متوسط، با افزایش مالیاتی ۱۸۰۰ دلاری روبرو می‌شوند.

این شامل بیش از یک سوم از کسانی است که درآمدی بین ۱۵۰ هزار دلار تا ۳۰۰ هزار دلار در سال دارند می‌شود و این بیشتر به علت لغو اکثر آیتم‌های کاهش مالیات آنها در مالیات‌های محلی و ایالتی است.

تحلیل‌های این گزارش نشان می‌دهد که طرح پیشنهادی مالیاتی جمهوری‌خواهان باعث رشد کسری بودجه خواهد شد و در ۱۰ سال آینده با کاهش مالیات ۵.۹۹ تریلیون دلاری باعث کاهش درآمد خالص دولت به میزان ۲.۴ تریلیون دلار خواهد شد.

ترامپ که به عنوان کاندیدای انتخاباتی وعده داده بود مالیات را به طور جدی کاهش دهد از این طرح به عنوان معجزه‌ای برای مردم سطح متوسط نام برده است، اما در این گزارش نتیجه‌گیری شده است که در این برنامه مالیات‌دهندگان با درآمد متوسط کاهش مالیات نابرابری خواهند داشت. در ۲۰۱۸ تمام گروه‌های درآمدی با کاهش میانگین مالیات خود مواجه خواهند شد اما این گزارش متوجه شده است که برخی مالیات‌دهندگان در هر گروه با افزایش مالیات روبرو خواهند شد.

طبق اعلام این مرکز مالیات‌دهندگانی که جزو ۱ درصد با بالاترین درآمد (بالای ۷۳۰ هزار دلار در سال) هستند، ۵۰ درصد از سود کل طرح اصلاح مالیاتی را به جیب خواهند زد چراکه پیش‌بینی درآمد پس از اجرای طرح مالیاتی آنها به طور متوسط ۸.۵ درصد رشد می‌کند.

یکی از مدیران مرکز سیاست مالیاتی، اریک تادر، گفت: از سوی دیگر گروهی که بیشترین سهم را از افزایش مالیات به خود اختصاص خواهند داد، افرادی هستند که درآمدی بالاتر از متوسط دارند؛ متخصصان با درآمد بالاتر؛ افرادی که درآمد آنها بین ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار در سال در ۲۰۱۷ است.

طبق تحلیل‌های انجام شده، مالیات دهندگانی که در ۹۵ درصد پایین قرار دارند، با کاهش مالیاتی از ۰.۵ تا ۱.۲ درصد مواجه خواهند شد.

طرح مالیاتی پیشنهاد شده برای شرکت‌ها و تجارت‌های کوچک، درآمد فدرال را در طول دهه آینده ۲.۶ تریلیون دلار کاهش خواهد داد و بیشتر به نفع مالیات‌دهندگان با درآمد بسیار بالا است.

ترامپ که یکی از افراد بانفوذ در تجارت املاک بود و بعدا به یک سیاست‌مدار تبدیل شد، شعار می‌داد که برنامه مالیاتی به سود ثروتمندان نخواهد بود که این شامل خود او هم می‌شود.


35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =