استاندارخوزستان:پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام های خصمانه امریکا مدبرانه خواهد بود

ایرنا نوشت: استاندار خوزستان اظهارات رئیس جمهوری امریکا ضد ملت ایران و نظام اسلامی منبعث از اراده ملی را سخیف و احمقانه توصیف کرد و گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام های خصمانه امریکا مدبرانه و بر اساس تامین منافع ملی خواهد بود.

غلامرضا شریعتی شنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی مرکز خوزستان در پاسخ به سخنان تهدیدآمیز و مخالف موازین و حقوق بین المللی ترامپ رئیس جمهوری امریکا افزود:هیچ کس و هیچ قدرتی نمی تواند با ملت ایران با زبان تهدید سخن بگوید.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهوری امریکا در حد و اندازه یک شخص متعادل و معمولی هم نبود چه رسد به شخص اول کشور امریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی بیان کرد:همه سخنان و اظهارات رئیس جمهوری امریکا پوچ ، بی اثر و نفرت انگیز و مخالف مصالح ملی امریکا بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کشور ما بر اساس یک نظام مردم سالار مبتنی بر دین و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) پایه ریزی شده است ، سخنان رئیس جمهوری امریکا دخالت آشکار در امور داخلی ایران عنوان کرد و گفت:سخنان رئیس جمهوری امریکا مایه شرمساری نخبگان و اندیشمندان امریکا بود.

شریعتی با بیان اینکه رئیس جمهوری امریکا از منظر حقوق بین الملل نمی تواند از یک توافقنامه چند جانبه خارج شود مگر اینکه همه طرف ها بخواهند از آن خارج شوند افزود: برجام یک معاهده بین المللی است که به تائید سازمان ملل متحد و شورای امنیت رسیده و سازمان انرژی اتمی هم بارها پایبندی ایران را به مفاد برجام اعلام کرده است.

وی ادعای رئیس جمهوری امریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را مضحک و دروغی بزرگ خواند و افزود:ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده و نیست چون استفاده از آن را خلاف انسانیت و اخلاق می داند.

استاندار خوزستان بیان کرد: امریکا نخستین کشوری بوده که 2 بار از سلاح هسته ای در جریان جنگ جهانی دوم علیه ملت ژاپن استفاده کرد لذا این کشور صلاحیت ابراز نظر و بیان نگرانی از سلاح هسته ای را ندارد.

شریعتی با بیان اینکه سپاه در قلب ملت ایران جای دارد و در صف اول مبارزه با تروریسم در کشورهای عراق ، سوریه و لبنان بوده است اظهار داشت: وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای منطقه صلح و ثبات به همراه داشته است.

وی استفاده جعلی به جای خلیج فارس را نشان دهنده عدم آگاهی رئیس جمهوری امریکا از تاریخ چند هزار ساله تاریخ و جغرافیای منطقه خواند و گفت: آقای ترامپ حتی جغرافیای عمومی را نخوانده چه رسد به جغرافیای بین الملل.

بنا به این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سخنان جمعه شب خود در سخنان مداخله جویانه و در امور داخلی کشورمان ، عدم پایبندی ایران را به مفاد و روح برجام را اعلام کرد و خود را در برابر جهانیان قرار داد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =