آثار تاریخی روستای قوشه دامغان جان دوباره گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: با آغاز مرمت آثار تاریخی روستای قوشه دامغان به همت بخشداری و دهیاری این روستا، آثار تاریخی قوشه جان دوباره ای گرفتند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «معصومه داودیان» امروز و در گفت و گويي افزود: کار مرمت آثار تاریخی این روستا در بخش‌های مختلف آغاز شده و توسط بخشداری و دهیاری روستا و زیر نظر این اداره در حال انجام است.
وی گفت: قوشه یکی از روستاهای شهرستان دامغان در استان سمنان است که در دهستان تویه دروار در بخش امیرآباد در 40 کیلومتری جنوب غربی دامغان و در مسیر جاده دامغان - سمنان واقع شده است.
داودیان افزود: این روستا دارای بیش از 12 اثر تاریخی شامل (دو قلعه، حمام قدیمی، آب انبار قدیمی، مدرسه و خانه‌های تاریخی، کاروانسرا، محوطه‌های تاریخی و....) است که نیمی از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند و تعدادی از آنها در حال پیگیری برای ثبت در این فهرست هستند.
وی گفت: کاروانسرای قوشه در سال‌های گذشته توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان با انجام استحکام بخشی، اقدامات حفاظتی و ... مرمت شده و در حال حاضر کار مرمت قلعه، حمام قدیمی و آب انبار این روستا درحال انجام است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: آب انبار و حمام قوشه قابل استفاده است و هم اکنون حمام تاریخی این روستا مورد استفاده گردشگران علاقمند به استفاده از گرمابه‌های سنتی قرارمی‌گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =