ایرنا نوشت: در حالی که روز سه شنبه نتیجه بررسی های فدراسیون والیبال در خصوص اتفاقات دیدار تیم های والیبال شهرداری ارومیه و پیکان تهران صادر شد و در آن، نتیجه بازی سه بر صفربه نفع پیکان اعلام و تیم شهرداری از یک بازی خانگی با تماشاگر محروم شد، هواداران در پایتخت والیبال کشور از این رای ناراضی هستند و آن را جفا می دانند.

دیدار تیم های والیبال شهرداری ارومیه و پیکان تهران که همواره از رقبای سنتی لیگ برتر به شمار می روند، روز چهارشنبه هفته گذشته در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.
این دیدار که در پایان ست چهارم با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید، قرار شد تا نتیجه بازی در ست پنجم مشخص شود که در این ست به دلیل آنچه داوری نامناسب عنوان شد، ۲ تیم به داوری اعتراض کردند و تیم شهرداری ارومیه نیز بازی را ترک کرد.
پس از آن، اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان بخش داوری و فدراسیون و هیات والیبال انجام شد .
روز سه شنبه این هفته، نتیجه بررسی های کمیته انضباطی در خصوص این دیدار مشخص شد که در آن باشگاه شهرداری ارومیه به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، یک جلسه محرومیت این تیم از همراهی تماشاگران محکوم و نتیجه دیدار شهرداری ارومیه و پیکان تهران نیز سه بر صفر به سود پیکان به دلیل ترک زمین مسابقه از سوی تیم شهرداری اعلام شد.
در خصوص رای کمیته انضباطی برای تیم پیکان نیز تنها به محرومیت یک جلسه ای سرمربی و کاپیتان این تیم بسنده شد و پیمان اکبری و سعید معروف به ترتیب سرمربی و کاپیتان تیم پیکان تهران به تحمل یک جلسه محرومیت در لیگ برتر محکوم شدند.
قابل توجه اینکه داوران و ناظران دیدار شهرداری ارومیه و پیکان تهران نیز که به نوعی از عوامل مهم ایجاد مشکل در ست پنجم این دیدار محسوب می شدند، تنها تذکر شفاهی دریافت کردند و تصمیم در مورد آنها به عهده کمیته داوران و سازمان لیگ گذاشته شد.
پس از این رای، نخستین واکنش مربوط به کریم فروزان رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی بود که این رای را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
فروزان در یک گفت و گوی تلگرامی اظهار کرد: کمیته انضباطی نباید از پایبندی به هویت وجودی خود تخطی کند؛ این کمیته باید انضباط داشته باشد ولی نمره قابل قبولی را در این پرونده دریافت نکرد.
وی اضافه کرد: داوران بازی در کمیته از ماده نور چشمی و بند پ استفاده کردند و متخلفان اصلی و حمله کنندگان در این حکم جالب نیزدیده نشدند.
وی ادامه داد: حق والیبال ارومیه خوردنی نیست واین نوع برخورد با پایتخت والیبال کشور قابل قبول به نظر نمی رسد.
رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی این رای را فاقد وجاهت و بدون توان اقناعی در بین مردم والیبال دوست آذربایجان دانست و گفت: من از طرف صادر کنندگان رای خجالت کشیدم و از عاشقان والیبال عذر خواهی می کنم؛ بنده به تمام قوانین و آیین نامه ها احترام می گذارم واز روی تعصب حرف نمیزنم ، این رای بی احترامی به جامعه والیبال و بی احترامی به قانون وبی احترامی به جوانمردی وراستی و درستی بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =