کتابی درباره نسبت‌های خاندانی  سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام

کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» تألیف، ترجمه و تکمیلِ دکترصادق سجادی توسط توسط انتشارات کتاب رایزن منتشر شد. نسبت‌های خاندانی سلسله‌های حاکم در شجره‌های متعدد، از ویژگی‌های این کتاب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کتاب تألیف، ترجمه و تکمیلِ دکتر صادق سجادی است. تحقیقات لین پل، بارتولد، خلیل ادهم و احمد سعید سلیمان بیش از سه دهه پیش در دوجلد به فارسی ترجمه و با عنوان «تاریخ دولت‌های اسلامی و خاندان‌های حکومت‌گر» توسط نشر تاریخ ایران منتشر شده بود و آنچه اکنون منتشر شده، نتیجۀ آخرین ملاحظات و مطالعات دربارۀ سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام است.

این کتاب دارای شانزده فصل است که عبارتند از: فصل اول: جانشینان پیامبر(ص) تا سقوط عباسیان مصر، فصل دوم: اندلس (اسپانیا)، فصل سوم: آفریقا، فصل چهارم: مصر و سوریه، فصل پنجم: جزیره‌العرب، فصل ششم: سوریه و بین‌النهرین، فصل هفتم: ایران و ماوراءالنهر، فصل هشتم: ایران و آسیای غربی (سلجوقیان)، فصل نهم: جانشینان سلجوقیان، اتابکان (آناتولی، ایران، سوریه و بین‌النهرین)، فصل دهم: جانشینان سلاجقه در غرب آناتولی، فصل یازدهم: عثمانیان و جانشینان آن در اروپا، فصل دوازدهم: مغول، فصل سیزدهم: ایران، فصل چهاردهم: ماوراءالنهر، فصل پانزدهم: شرق ایران، شبه قارۀ هند و آسیای جنوب شرقی، فصل شانزدهم: جمهوری‌های مستقل و خودمختار آسیای میانه و قفقاز.

در این کتاب که توسط کتاب رایزن منتشر شده، نسبت‌های خاندانی سلسله‌های حاکم با شجره‌های متعددی نشان داده شده که از نقاط قوت این چاپ محسوب می‌شود؛ کار دشوار و طاقت فرسای طراحی، صفحه‌آرایی و درج این شجره‌ها به همت کانون تبلیغات خط هفتم (شایا شهوق) انجام شده است.

بنا بر این گزارش، کتاب «دولت‌ها و سلسله‌های حاکم بر قلمرو اسلام» نوشتۀ احمد سعید سلیمان؛ ترجمه، تالیف و تکمیل توسط دکتر صادق سجادی؛  با بهای 65 هزار تومان، در شمارگان 1000 نسخه، از سوی انتشارات کتاب رایزن منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته و با استقبال مخاطب روبه‌رو شده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =