۱۵۰۰ مسافر نوروزی از حیات وحش و تالاب کجی نهبندان بازدید کردند

به گزارش خبرآنلاین ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهبندان از بازدید هزار و ۵۰۰ مسافر نورزی در هفته نخست تعطیلات از پناهگاه حیات وحش و تالاب کجی نهبندان خبر داد و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هم از عدم تخلف در زمینه شکار و تخریب محیط زیست خبر داد.

تسنیم نوشت ؛ محمدکاظم شکرگزار پیش از ظهر امروز در بازدید از تالاب کجی نهبندان اظهار داشت: در هفته نخست تعطیلات نوروزی امسال هزار و 500 مسافر نوروزی از پناهگاه حیات وحش و تالاب کجی نمکزار نهبندان دیدن کردند.

وی افزود: چهار منطقه حفاظت شده شاسکوه در قائنات و زیرکوه، درمیان و سربیشه، مظفری در شهرستان فردوس، بشرویه، آرک و گرنگ در خوسف، سه پناهنگاه حیات وحش و تالاب کجی نمکزار نهبندان، ربط شور فردوس و بشرویه، پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس از جمله جاذبه‌های مناسب برای سفرهای نوروزی است.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان گفت: جشنواره مجسمه‌های نمکی که با مشارکت اداره کل حفاظت محسط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در آخر فرورردین ماه 96 برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای مشارکت و رقابت هنرمندان کشوری است.

شکرگزار افزود: تالاب کجی نمکزار نهبندان در حاشیه یکی از جاده‌های اصلی ارتباطی کشور که خراسان جنوبی و دیگر استان‌های شمالی را به سیستان و بلوچستان متصل می‌کند قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز بر تعداد بازدیدکنندگان این تالاب افزوده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در هفته نخست سال 96 خوشبختانه با تشدید گشت و کنترل اجرای مقرارت کار و صید در مناطق خراسان جنوبی هیچگونه تخلفی در زمینه شکار، تخریب محیط زیست گزارش نشده است.

مستقیم افزود: در ایام نوروز برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی در مناطق تحت مدیریت خود و به طور شبانه‌روزی ماموریت انجام می‌دهد تا مسافران و گردشگران نوروزی را به سمت گردشگاه‌ها هدایت و نسبت به حفظ محیط زیست، عدم تخلیه زباله در طبیعت و حفاظت از حیات وحش ترغیب کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =