امام جمعه شهرستان بیرجند همه مردم را به حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در روز قدس باعث ناامیدی استکبار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند با تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی(ع) اظهار داشت: شب قدر یک شب از یک عمر بهتر است.

وی با بیان اینکه شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر، شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ ساله انسان‌ها است افزود: این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه دو دستگی و دو قطبی شدن در کشور معنا ندارد بیان کرد: همه با عیب‌هایی داریم اما باید کنار یکدیگر باشیم تا در این صورت دشمن از وحدت میان مسلمانان بیم داشته باشد.

رضایی بیرجندی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی با دانشجویان به آنان توصیه می کنند نقش فعال داشته باشند و در راستای هندسه ای که رهبری گفته گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: متدینان و ولایتی ها باید همیشه حاضر باشند زیرا اگر حاضر نباشند دشمن همه چیز را می‌برد بنابراین باید عمل کرده و همیشه در صحنه آماده باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به عملیات تروریستی اخیر تهران یادآور شد: این عملیات پیامدهایی داشت که مشاهده کردیم و عظمت و بزرگی ایران و بدبختی و ذلت دشمن را دیدم.

رضایی بیرجندی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و اظهار داشت: روز کشاورزی و روز بیابان زدایی یکی از مناسبت‌های هفته است که در این راستا باید در سال تولید و اشتغال به روستاها توجه کنیم زیرا روستاییان هستند که تولید می‌کند بنابراین باید به آنان کمک و توجه شود و روستاها را شهر کنیم.

وی درگذشت دکتر شریعتی و دکتر مصطفی چمران را از مناسبت‌های هفته دانست و افزود: دکتر چمران فرهیخته بزرگی بود که در جبهه می جنگیدند اما همه او را آمریکایی می نامیدند همچنین این روز به نام روز بسیج اساتید نیز نام دارد و امیدواریم رهرو راهشان باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته قوه قضاییه را از دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و گفت: باید انتظارات مردم و برخورد انقلابی سرلوحه کار قوه قضائیه باشد و با هرگونه فساد مبارزه کنند.

رضایی بیرجندی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد: باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم به خصوص در استان ما که با کمبود آب مواجه است تا این سرمایه بزرگ برای نسلهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به روز شورای عالی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از تذکر جلودار و توجه چشم بیدار نظام و قانون و تپنده امامت این سند را متوقف کرد و از آن طرف سند تحول آموزش و پرورش تبیین می شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: مقاومت‌کردن و پایدار بودن مهم است ما در این راه باید برای حفظ اسلام و انقلاب پایدار باشیم و انقلاب و اسلام ما پایدار بماند.

رضایی بیرجندی روز قدس را یکی از مناسبت‌های هفته عنوان کرد و تصریح کرد: مقدمه تشکیل حزب مستضعفان دنیا و نماد وحدت و مقاومت ایران روز قدس است و این روز روز به خاک مالیدن صورت استکبار است بنابراین همه ما باید با شرکت در راهپیمایی روز قدس استکبار را ناامید کرده و شکست دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =