برگزاری اولین جشنواره انتخاب رستوران محبوب مردمی در تبریز

اولین جشنواره انتخاب رستوران محبوب مردمی در آستانه سال 2018 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد زاده، مسئول هماهنگی جشنواره انتخاب رستوران محبوب مردمی در نشست خبری این جشنواره با اشاره به اهمیت صنعت رستوران داری اظهار کرد: صنعت رستوران داری از جاذبه های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و گردشگرانی که به کشور ما سفر می کنند انتظار دارند تا در رستوران های استاندارد و با کیفیت غذا صرف کنند.

 وی با اشاره به درآمد بالای صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی خاطرنشان شد: درآمد سالانه گردشگری جهان بالغ بر یک هزار میلیارد دلار است و بیش از 50 درصد این درآمد به رستوران ها و مراکز پذیرایی و اقامتی اختصاص دارد.

 احمدزاده افزود: این مبلغ درآمد بسیار بالایی است و اگر ما هم بتوانیم به درستی از جاذبه های گردشگری کشور استفاده کنیم موفق خواهیم شد سهم بسزایی از اقتصاد گردشگری دنیا را به این منطقه سوق دهیم.

مسئول هماهنگی این جشنواره تصریح کرد: براساس نتایج تحقیقات سازمان های جهانی کشور ما از نظر جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی جز 10 کشور برتر جهان محسوب می شود.

وی افزود: بدیهی است اگر زمینه و امکانات لازم را برای جذب گردشگران محیا سازیم اقتصاد کشور به واسطه درآمد صنعت گردشگری از بخش عمده درآمدهای نفتی که در مقاطع مختلف با چالش ها و بحران های  بسیاری مواجه است بی نیاز خواهد بود.

احمدزاده با بیان اینکه آماده نبودن برخی از زیرساخت ها باعث شده است تاکنون اقدامات مهمی برای استفاده از صنعت گردشگری کشور انجام نگیرد، اذعان داشت: با برگزاری چنین جشنواره های می توان این امر را یک نقطه عطف و تحول دانست که زمینه مناسبی برای صنعت رستوران داری محیا می کند .

وی با یادآوری اینکه در ایران سه هزار نوع غذا شناخته شده وجود دارد، افزود: تاکنون در کشور ایران هیچ جشنواره ای وجود نداشته، قطعا آموزش های لازم به صنعت رستوران داری کمک فراوانی خواهد کرد و با شناخت نکات قوت و ضعف این حوزه می توان نواقص موجود را برطرف و غذاهای ایرانی را در سطح جهانی معرفی نمود.

در ادامه این نشست صمد والایی، دبیر اجرایی اولین جشنواره انتخاب رستوران مردمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: سلیقه گردشگران در مقایسه با سالهای گذشته تغییرات چشمگیری داشته، امروزه گردشگران بیش از هر چیزی به دنبال کشف تجربیات جدید هستند و دغدغه های محیط زیستی فراوانی دارند. 

وی ادامه داد: غذا ترکیبی از اقلیم، تاریخ  و فرهنگ یک ملت و یکی از راههای برقراری ارتباطی با فرهنگ میزبان است

والایی با بیان اینکه امروزه صرف غذا در رستوران ها به عنوان یکی از فعالیت های گردشگری حین اقامت در مقصد است، خاطرنشان شد: همچنین چشیدن طعم های جدید و متنوع بخشی از ماجراجویی در سفر گردشگران محسوب می شود، بسیاری از کشورها نیز برای اینکه مردم را با ذائقه های غذایی آشنا سازند برنامه ریزهایی داشته اند و با آن کار بازاریابی کرده اند.

وی اظهار کرد : کشور ایران با خرده فرهنگ های بسیاری قابلیت آن را دارد که با معرفی ذائقه ها و غذاهای متنوع بازاریابی نماید.

صمد والایی خاطرنشان شد: هم اکنون گردشگری غذا در جهان 200 میلیارد دلار درآمد دارد، درآمدی که کشور ما تاکنون از آن غافل بوده است.

والایی افزود: انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان در سال 2018 از جمله مهمترین دستاوردهای دولت در حوزه گردشگری است که باعث ارتباط و تعامل با سایر کشورها خواهد بود.

والایی اشاره کرد: آینده نگری و توجه به سرمایه گذاری بلندمدت برای جذب گردشگر بسیار مهم است و با میزبانی مناسب از گردشگران در سال 2018 تبریز را به فرصت جهانی تبدیل خواهد کرد.

صمد والایی خاطرنشان کرد: رستوران ها و مراکز پذیرایی با حضور در این فستیوال و دریافت آموزشهای لازم و آشنایی با اصول و استانداردهای جهانی و مدیریت رستوران داری، آداب میزبانی و...آمادگی لازم را کسب خواهند کرد تا با سرویس دهی عالی از مهمانان پذیرایی نمایند.

وی با اشاره به روند اجرایی جشنواره تصریح کرد: طرح و ایده جشنواره از زمستان سال 95مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است و امور اجرایی جشنواره از خرداد ماه سالجاری آغاز و تا امروز با فعالیتهایی همچون جذب مشارکت های دولتی و خصوصی، اخذ مجوز برای جشنواره، طراحی سایت و پوستر و... را انجام داده است.

محمد اعلایی مسئول انجمن حرفه ای مراکز پذیرایی و گردشگری درخصوص این جشنواره خاطرنشان شد: در سال 2018 در هر رستورانی یک نوع غذا در لیست پذیرایی خواهد بود مثلا غذاهای دریایی در پنج رستوران قابل ارائه است، همچنین تمامی غذاهای ایرانی در رستوران ها قابل ارائه خواهد بود.

گفتنی است، جشنواره انتخاب رستوران محبوب مردمی تبریز 23 آذر ماه سالجاری به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت های استان جهت کمک به افزایش سهم گردشگران در تبریز برای نخستین بار در شهر اولین ها برگزار خواهد شد و ثبت نام این جشنواره از هفته های آتی صورت خواهد گرفت که براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از 400 رستوران دار در این جشنواره حضور خواهند یافت.

همچنین برنامه هایی چون حوزه های مدیریت رستوران داری، ارتباط با مشتریان، تجهیزات رستورانها و ... با هدف ارتقای سطح کیفی و جایگاه مراکز پذیرایی شهر در حاشیه این جشنواره اجرا می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =