۰ نفر
۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

ایسنا نوشت: آذر ماه امسال در حالی آغاز می‌شود که ماه گذشته، تهرانی‌ها تنها شش روز هوای سالم تنفس کردند.

آبان ماه امسال در حالی به پایان رسید که پایتخت نشینان ۲۴ روز هوای ناسالم تنفس کردند که از این تعداد ۲۳ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها بود. کارشناسان هواشناسی و کیفیت هوا منشاء آلودگی هوای تهران در آبان ماه را گرد و غبار خارجی دانستند که به کشور ما وارد شده بود همچنین در این ماه کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در تاریخ ۱۲ آبان به دنبال تشدید آلودگی هوا در پایتخت تشکیل جلسه داد که ممنوعیت فعالیت معادن برای یک روز از جمله مصوبات آن جلسه بود.

کیفیت هوای تهران در آبان ماه سال‌ گذشته نیز شرایط خوبی نداشت. در دومین ماه پاییز سال ۹۵ تهران ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای تمام گروه‌ها داشت. با در نظر گرفتن تعداد روزهایی که پایتخت هوای ناسالم داشت به این نتیجه می‌رسیم که در این سال، آبان ماه تنها ۱۴ روز هوای سالم داشت.

آبان ماه سال ۹۴ به نسبت دو سال اخیر از کیفیت هوای بهتری برخوردار بود. در آبان این سال، پایتخت دو روز هوای پاک و ۱۹ روز هوای سالم و در نهایت ۹ روز هوای ناسالم را داشت.

سال ۹۳ نیز نیمی از روزهای آبان ماه هوای تهران، ناسالم برای گروه‌های حساس بود. در دومین ماه فصل پاییز سال ۹۳ پایتخت ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد همچنین ۱۴ روز از آبان این سال هوا سالم بود و پایتخت نشینان ۳ روز هوای پاک تنفس کردند.

کیفیت هوای پایتخت در آبان سال ۹۲ نیز کماکان بر همین منوال بود و تهران ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت. در آبان ماه این سال ،تهرانی‌ها ۱۷ روز هوای سالم تنفس کردند.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا، سال ۹۱ نیز آبان ماه با وجود برخورداری از یک روز هوای پاک و ۱۸ روز سالم، ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نیز داشت.

کیفیت هوای تهران در آبان سال ۹۰ نیز نسبت به ۵ سال اخیر بهترین وضعیت را داشت. در این سال آبان ماه ۲۴ روز هوای مطلوب داشت که از این تعداد ۱۷ روز هوا سالم و ۷ روز هوا پاک بود. در این سال دومین فصل پاییز فقط ۶ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

بررسی کیفیت هوای تهران در آبان ماه طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که آبان ماه امسال هوای تهران نه تنها نسبت به سال‌های اخیر بهبودی نداشته بلکه بدتر شده است. از این رو لازم است که مسئولان محیط زیست، شهرداری و حتی نهادهای دیگر برای تکرار نشدن این وضعیت طی دو ماه آینده که با پدیده وارونگی دما رو به رو هستیم چاره‌ای بیندیشند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    1 0
    تقصبر ریزگردها نندازیم.ماشین ها زیاد شدند و بنزین ها داغون