دو چهره اصلاح طلب در تذکری به کاندیداهای انتخابات آنها را به رعایت اخلاق دعوت کردند. گودرزی به کاندیداها اخطار داد که «مردم می‌گویند برای قدرت به جان هم افتادند» و کواکبیان هم گفت: کاندیداها با درصد سازی،‌ مرزبندی و بی‌اعتمادی ایجاد نکنند.

به گزارش خبرآنلاين،‌ مسعود گودرزي چهره اصلاح طلب مجلس، در تذكر شفاهي خود، كانديداهاي اتنخاباتي را مورد خطاب قرار داد و از بي اخلاقي‌هاي انتخاباتي گله كرد. او مي‌گويد: ماراتن بداخلاقي در كشور ما در صدر و ذيل سرعت گرفته است. ‌در كشور قواي مستقل وظايفي دارند،‌ اگر مسئول يا خانواده مسئولي تخلفي مي‎كند، قوه قضائيه رسيدگي مي كند، قبل از اثبات جرم و بررسي،‌ جرم را گفتن اشتباه است.

گودرزي، با اشاره به حاشيه‌هاي ايجاد شده براي وزير آموزش و پروش پيش از اثبات جرم، تأكيد كرد: اگر وزير آموزش و پروش يا دخترش هر كاري كرده باشند،‌ قوه قضائيه بايد رسيدگي كند. چارچوب ها را براي رأي زير سئوال نبريد. اين ها در ذهن مردم مي ماند و مي گويند كه چطور براي قدرت به جان هم افتاده‌اند! چرا تا واقعيت به اطلاعاتي براي ما تبديل نشود، آن را از تريبون بيان مي‌كنيم،؟ اين تريبون شأن دارد.

كواكبيان نماينده مردم تهران نيز، چهره ديگري بود كه تذكر شفاهيش را به موضوع انتخابات اختصاص داد و گفت: خواهش مي‎کنم براساس اصل 110 قانون اساسي همه از رهبري تبعيت داشته باشيم. ايشان فرمودند اصل اساسي حضور گسترده مردم در انتخابات است. من به صدا و سيما مي‎گويم كه اگرچه برنامه‎هاي مناظره‎ها را داريد اما در افزايش مشاركت كم كاري مي كنيد،‌ از كانديداها مي خواهم كه با درصد سازي،‌ مرز بندي و بي اعتمادي بين مردم مرز ايجاد نكنند.

او همچنين در مورد صحبت‌هايي مبني بر بررسي مجدد صلاحيت كانديداهاي شوراي شهر كه در هيئت اجرايي مورد تأييد صلاحيت قرار گرفته‎اند،‌ تأكيد كرد: در مورد انتخابات شوراها هم، ما شنيديم كه هيئت مركزي خودمان نامه اي را به استان ها ارجاع داده است كه كساني كه در هيئت اجرايي تأييد شدند را مجدد بررسي كنند! اين موجب كاهش مشاركت مي شود.

لازم به ذكر است كه ديروز هم علي مطهري در نطق خود به اين موضوع اشاره كرده و گفته بود: «ارسال لیست از طرف دادگستری استان تهران به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای رد صلاحیت برخی کاندیداها خلاف قانون است و این هیئت نباید زیر بار آن برود.»(اينجا)


27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =