کنایه روحانی به وعده‌های تخیلی قالیباف/مردم به پایین آوردن مقام سپاه وارتش«نه»گفتند/هرکسی بجای خود/۱

رئیس جمهوری کشورمان گفت: در این انتخابات مردم در طراز بالاترین دموکراسی های جهان حضور پیدا کردند. مردمی که دارای مشکلات متعدد اقتصادی هستند، مردمی که در روستاها با مشکلات زندگی می کنند. اما به پول نه گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلیمن حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، در اولین نشست خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه های جمعی می توانم با ملت بزرگ ایران سخن بگویم. ملت بزرگی که بزرگترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشت. 42 میلیون جمعیت که اگر می توانستند رای همه آنهایی که در صف بودند اخذ شود انتخابات ما به 45 میلیون رای می رسید. و می خواهم بگویم حضور 45 میلیونی ملت ایران پای صندوق آرا که یک حضور بی نظیر در تاریخ ایران بود.

وی افزود: مردم با این حضور و انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است. هیچ گروهی و جناح و تفکری و هیچ ایده ای قابل حذف نیست. همه هستند همه حضور دارند و از همه باید برای ساخت ایران پرآوازه بهره بگیریم.

رئیس جمهوری منتخب گفت: در این انتخابات مردم در طراز بالاترین دموکراسی های جهان حضور پیدا کردند. مردمی که دارای مشکلات متعدد اقتصادی هستند، مردمی که در روستاها با مشکلات زندگی می کنند. اما به پول نه گفتند، مردم به خوبی اعلام کردند که ما می‌فهمیم آب شور اتش را کم نمی کند، مردمی که به فکر اقتصاد بزرگتر هستند، به درآمد ملی دو و نیم برابری تخیلی نه گفتند. نه مردم به فریبکاران مهمترین بخش آن بود تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است.

وی تاکید کرد:  این افراد تلاش کردند به مردم بگویند سند 2030 که ریشه اش به سال 1990 می رسد علیه دین مردم است. سندی که نه ما بلکه هیچ کشوری آن را امضا نکرده است. سندی که اقدام عمل و توصیه است. سندی که دولت یازدهم به صراحت نوشته است که چون با قانون و دین و اخلاق ما سازگار نیست ما نمی پذیریم و کن لم یکن است. مردم ما به دین خودشان حساس هستند. اما این دروغ ها کارگر نیفتاد.

روحانی تصریح کرد: مردم نه گفتند به تحریم، مردم نه گفتند به سخنان غیردقیق. مردم آری گفتند به وحدت، اتحاد، تعادل؛ عقلانیت، اعتدال.  بسیار مهم بود که مردم ما در این انتخابات به همه نهادها و ارگان ها گفتند هرکسی به جای خود. هرکسی به کار خود. مردم به نیروهای مسلح از عمق جان عشق می ورزند، مردم ما به رسانه ها هم علاقمند هستند، به قوای دیگر هم علاقمند هستند، اما نمی پذیرند که یک نهاد ملی یا حتی گاهی فراملی تبدیل شود به فروملی یا یک جناح.

رئیس جمهوری منتخب مردم خاطرنشان کرد: ولایت فقیه، مقام رهبری متعلق به کل ملت ایران همه مردم است. تعلق به گروه خاص یا جناج خاص ندارد. مردم پایین آوردن مقام رهبری را نه گفتند مقام سپاه و بسیج و ارتش را نه گفتند. سپاه تعلق به کل ملت ایران دارد. بسیج و نیروهای مسلح متعلق به کل مردم ایران هستند. مردم خواستند اعلام کنند که ما یک ملت هستند و صدای ما باید شنیده شود.

حجت الاسلام حسن روحاني در ادامه نشست خبري خود با بيان اينکه ترانه همه مردم و موسيقي وحدتشان يکسان بود، افزود: همه اقوام، روستايي و شهري مثل هم راي دادند و مسیر اعتدال و عقلانيت را در پيش گرفتند. آن هم براي پيشرفت اقصاد کشور. چون مردم مي دانند که اقتصاد ما بدون تکيه بر کيفيت محصول و نه بر مبناي مسائل امنيتي است که پيشرفت مي کند. اقتصاد در سايه سرمايه گذاري و در سايه امنيت و آزادي و تعامل سازنده با جهان امکان پذير است. مردم خواستند بگويند هيچ کس حق ندارد سليقه خود را به ديگران تحميل کند و همه بايد تابع قانون باشند. هيچ کس حق ندارد سليقه اش را فراتر از قانون به مردم تحميل کند. مردم انقلاب کردند و بهتر از همه معناي انقلاب را مي فهمند.

وي با اشاره به اينکه همه مردم در انقلاب شعار مي دادند " استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" ادامه داد. انقلاب معناي همين سه کلمه است و هيچ کس حق ندارد انقلاب را از آن خودش بداند. انقلاب براي همه مردم است.

به گفته وي انقلاب يک پناه داشت و آن اينکه مردم به مسئولان بگويند که بايد مردم را باور کنند. مردم يعني انقلاب اسلامي، مردم يعني دموکراسي. بايد جوانان و زنان و مرزنشينان، اقوام و .. را باور کنيم. راي مرزنشينان، روستاييان و حاشيه نشينان را بايد ببينيم. آنها با اينکه در فشار و زحمت هستند اما براي سرنوشتشان پاي صندوق ها آمدند. مردم پيشاپيش چهل سالگي نظام را جشن گرفته و به ملت هاي منطقه گفتند ما و دولت دوازدهم در کنار شما است و تروريسم را به حول و قوه الهي ريشه کن کرده و در چهار سال آينده ثبات را به منطقه بر مي گردانيم.

روحاني افزود: با احترام متقابل و منافع مشترک حاضريم با همه کشورها تعامل کنيم. پيام انتخابات ما همبستگي ملي و گفت و گوي بين المللي بود

ادامه دارد..

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =