دستاوردهای ملاقات تابش با معاون وزیر فرهنگ جمهوری لهستان

مدیران فرهنگی ایران و لهستان در دیداری بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی تاکید کردند.

در ملاقات عليرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با پاول لواندوسکی معاون وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان؛ توسعه همکاری‌ها و ظرفیت‌های سينمايى دوکشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست كه با حضور «رامین مهمان پرست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان برگزار شد، مدير عامل بنياد سينمايى فارابى با اشاره به روابط بیش از پانصد ساله بین ایران و لهستان، توفيقات سينماى دو كشور را در مقابل جريان سينماى مسلط را موفق و رو به رشد دانست و گفت: سينماى ايران آمادگی خود را جهت تولید فیلم سینمایی مشترک با لهستان با هدف معرفی روابط و همکاری‌های تاریخی و اشتراکات دو کشور اعلام مى‌كند.

مديرعامل بنياد سينمايى فارابى با اشاره به برگزارى جشنواره فيلم‌هاى ايرانى در ورشو گفت: در اين سفر ملاقات‌هايى با دست‌اندركاران سينماى لهستان در حوزه توليد و بازرگانى سينما صورت گرفت و از استوديوهاى سينمايى بازديد به عمل آمد.

تابش به دستاورد مهم این سفر اشاره کرد و متذکر شد: خوشبختانه اشتياق به همكارى با سينماى ايران نزد لهستانی‌ها وجود دارد.
به گفته مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فروش فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های اینترنتی لهستان و پیشنهاد خرید فيلم‌هاى ایرانی توسط تلويزيون ملى لهستان و شبكه‌هاى تلويزيونى اين كشور، از دیگر موضوعات این ملاقات‌ها بود.

تابش همچنین با توجه به موفقیت بین‌المللی سینمای ایران ، پيشنهاد نمایش فیلم‌های ایرانی در سينماهاى لهستان و نمایش فیلم‌های لهستانی در گروه هنر و تجربه ایران را مطرح كرد و خواستار حمايت وزارت فرهنگ و ميراث ملى لهستان از اين طرح شد.

معاون وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان ضمن ابراز خشنودى از اين ديدار، زمينه همكارى‌هاى بيشتر سينمايى بين دو كشور را مساعد دانست و گفت: برنامه دولت لهستان برای کمک به صنعت فیلم داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت سینما تدوين شده است.
پاول لواندوسکی گفت: وزارت فرهنگ و میراث ملی لهستان برنامه‌ای برای رشد صنعت فیلم لهستان از طریق برگشت مالیات ۲۵ درصدی برای فیلم‌های تولید داخل یا سرمایه‌‍‌گذاری مشترک خارجی دارد و دولت لهستان برای این برنامه تشویقی بودجه‌اى را تعیین کرده است.
معاون وزير فرهنگ لهستان با اشاره به وجود چشم‌اندازهای مثبت از همکاری‌های فرهنگی ایران و لهستان گفت: ضمن اعلام آمادگی در زمينه گسترش همكارى‌هاى سينمايى و شناخت بيشتر سينماگران دو كشور از ظرفيت‌هاى موجود، بر اجرایی شدن پیشنهادات این نشست تاكيد مى‌كنيم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =