یاد و خاطره شهید ملا محی‌الدین بیانی در سنندج گرامی‌ داشته ‌شد

شب خاطره شهید ملامحی‌الدین بیانی روحانی شهید کردستانی با حضور شعرا، ادبا، شخصیت‌های فرهنگی و دینی استان کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در راستای برگزاری سلسه شب‌های خاطره شهدای استان شاهد برگزاری شب خاطره شهید ملامحی‌الدین بیانی بودیم.
در این محفل نورانی که با حضور خانواده این شهید گرانقدر، جمعی از شعرای آیینی، شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و دینی استان در پردیس سینمایی بهمن برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی فرزی مشاور عالی نماینده ولی در استان کردستان به جایگاه شهدا در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانی شهید ماموستا محی‌الدین بیانی سیره‌ای روشنگرانه و مملو از عزت و ایستادگی بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی دارند.

وی افزود: بدون شک تداوم راه این شهید بزرگوار و شهدای والامقام کردستانی مسیر را بر هرگونه توطئه‌افکنی دشمنان می‌بندد.

فرزی خاطرنشان کرد:هم اکنون دشمنان با توطئه قدس به دنبال جبران شکست‌های خودشان هستند اما به فضل الهی و با بیداری کشورهای اسلامی و به ویژه جبهه مقاومت کاری به پیش نخواهند برد.

فرشید بیانی فرزند شهید بیانی نیز در این محفل به بیان خاطره پرداخت و افزود: زمانی که پدرم به شهادت رسید من سه ساله داشتم و هیچ خاطره‌ای از دوران کوتاه زندگی در کنار پدر را به یاد ندارم.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها تنها دو بار پدرم را در خواب دیده‌ام که یکی برمی‌گردد به 17 سال پیش و باور دوم برمی‌گردد که چند ماه پیش، اما خواب دوم بنده دارای ویژگی بود.

بیانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از لحاظ ارث و میراث غیر از یک ساعت مچی یادگاری از پدرم برایم نمانده بود و حدود سه ماه پیش پدرم به خوابم آمدند و فرمودند : یک امانتی نزد توست و این امانتی را ببر و به سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس تحویل بده و من هم بعد از آن خواب فهمیدم که این ساعت هم که نزد من بوده امانت بوده و باید به صاحبش برسانم.

وی افزود: صبح روز بعد با افتخار و در عمل به توصیه پدر این امانتی را که سال‌ها نزد بنده بود را به صاحبش تقدیم نمودم و امروز هنگامی که ساعت را بر دستان سردار رجبی دیدم ، بسیار خوشحال شدم.

همچنین در بخشی دیگر از این محفل شاهد قرائت اشعاری از سوی امجد ویسی شاعر آیینی کردستان و به زبان کردی بودیم و سردار رجبی نیز به پاس قدردانی از این شهید والامقام و خانواده معزز وی علاوه بر اهدا لوح تقدیر یک ساعت مچی را نیز به فرزند شهید بیانی تقدیم کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =