بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از همدان تردد خواهند کرد

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار همدان گفت: 11 موکب همدانی ها، شامل 10 موکب در شهر کربلا و 1 موکب در نجف اشرف پذیرای خیل عظیم زائران اربعین حسینی در این دو شهر عراق خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمد ابراهیم الهی‌تبار، که در جلسه ستاد اربعین استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: طی امسال زائران همدانی برای حضور در مراسم اربعین از مرز مهران عازم کربلا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تردد انبوه زائران اربعین از این استان، مراکز درمانی همدان از آمادگی بالاتری برخوردار هستند تا درصورت نیاز بتوانند بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

معاون استاندار همدان با تاکید براینکه دولت عراق با افراد متخلفی که بخواهند بدون ویزا وارد این کشور شوند برخورد جدی و قانونی می‌کند اظهار داشت: سازمان حج و زیارت استان از هرظرفیتی برای آگاه سازی مردم و تبیین این مسئله استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه ظرفیتی در استان برای برپایی درست مراسم اربعین، فضا سازی و پذیرایی از زائران استفاده کرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت مراسم اربعین برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، توریستی و صنایع دستی استان استفاده شود.

الهی تبار گفت: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل امنیتی لازم است تمام ایستگاه‌های صلواتی در استان شناسنامه‌دار شوند.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: امسال استان همدان به همراه چند استان دیگر معین استان کرمانشاه شده و وظیفه دارد در ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین اقداماتی را انجام دهد.

وی یادآور شد: علاوه برتوجه به موضوع بیو تروریسم، باید زائران اربعین حسینی هنگام حضور در کشور عراق ضمن احترام به میزبان، به گونه‌ای رفتار کنند که معرف فرهنگ ایران اسلامی باشند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =