برای تبریز ۲۰۱۸ تبلیغات مناسبی انجام نگرفته است

مشاور ارشد صنعتی وزیر نفت گفت: متاسفانه تبلیغات مناسبی در خصوص تبریز ۲۰۱۸ انجام نگرفته است حتی تهران و مشهد و اصفهان هم اقدام مناسبی برای شناساندن تبریز ۲۰۱۸ به مردم انجام نداده اند پس نه تنها از مردم دنیا بلکه از مردم ایران هم نباید انتظار شناخت تبریز را داشته باشیم.

به گزارش خبرانلاین از تبریز، محمدرضا نعمت زاده در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به اینکه علاوه بر زبان فارسی باید زبان های زنده دیگر نیز در تبلیغات تبریز ۲۰۱۸ به کار گرفته می شد، ادامه داد: کسی در تهران به دنبال کارهای شما نیست و باید خودتان کارهای تبریز ۲۰۱۸ را دنبال کرده و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهید .
وی گفت: از ۶ ماه قبل باید سخنرانان دعوت شده و در طول ۳۶۵ روز اطلاع رسانی ها انجام گیرند تا مردم به طور کامل با این طرح آشنا شده باشند.
نعمت زاده افزود: دولت بخش خصوصی را کمتر وارد این مسائل کرده است در حالی که این بخش توانایی بسیار زیادی دارد می تواند زودتر به آماده سازی شهر بپردازد.
وی با بیان اینکه کشور ما واردات محور بوده است، ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم به سمت واردات و درآمد نفتی رفته و کمتر به بحث صادرات فکر کرده ایم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان صادراتی به کشورهای همسایه انجام شده ولی کل کشور ما واردات محور بوده و دانش و فرهنگ صادرات، روش و مکانیزم ها همیشه مغفول بوده است بنابراین جا دارد این نوع برنامه ها را بیشتر کرده تا بتوانیم به نتیجه خوبی دست یابیم و روی مشوق ها حرکت کنیم .
مشاور ارشد صنعتی وزیر نفت با تاکید بر اینکه دولت کارهایی برای صادرات انجام می دهد ولی صنعتگران، تجار و کارآفرینان نیز باید خودشان شروع به کار کنند، گفت: برخی کشورهای خارجی همه محصولات خود را صادر می کنند، واحدی که صادرات نکند نمی تواند تداوم داشته باشد.
وی افزود: باید خود سرمایه‌گذار وارد میدان شود، در این صورت ارزش کار را بیشتر خواهد فهمید؛ زمانی بود که حتی در مطالعات اقتصادی خود، بازار جهانی را نمی‌دیدیم اما آمدیم و گفتیم بازار، بازار جهانی است! یکی از مشکلات ما این است که هر سرمایه‌گذاری‌ای را بر مبنای نیازهای داخلی می‌بینیم.
محمدرضا نعمت زاده با تاکید بر اینکه در تبریز نام و نشان‌های خوبی مطرح می‌شود، افزود: بحث برندسازی محصول میسر نمی‌شود مگر اعتمادسازی و محور قرار دادن سلامتی مردم و صداقت در تولید؛ ما اگر در تبلیغات مطلبی گفتیم همواره باید منطبق با ویژگی محصول ارائه‌ شده باشد.
لازم به ذکر است، بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با موضوع توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و رفع موانع اقتصادی کشور امروز در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شده و در پایان مراسم از صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی تجلیل شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =