روزنامه جوان نوشت: رامبد جوان در تازه‌ترین پروژه تجاری‌اش به سراغ سلبریتی‌های اینستاگرامی با برند #تگ_استار رفته است. سلبریتی‌هایی که در اینستاگرام به محتوای طنز، تبلیغ رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، تولید دابسمش و از این قبیل موضوعات می‌پردازند.

اما مهمانان ديگر اين مراسم افرادي بودند كه از بستر رقص و موضوعات هجو در فضاي مجازي شناخته شده‌اند كه اين موضوع تعجب‌برانگيز است.

 افرادي كه صرفاً زندگي خود را با رنگ و لعاب به اصطلاح امروزي لاكچري در اينستاگرام به اشتراگ مي‌گذارند و درآمدي از اين تبليغات به دست مي‌آورند. به اين افراد اينفلوئنسر مي‌گويند كه در فضاي ماركتينگ و سبك زندگي فعاليت مي‌كنند.

اينفلوئنسر ماركتينگ، بازاريابي تأثيرگذار است، افرادي سرشناس در اجتماع، كه توانسته‌اند مخاطبان زيادي را جذب كنند. اينفلوئنسر‌ها ممكن است در جامعه شخصيتي محبوب، مانند ورزشكاران يا بازيگران باشند.

ویژگی اينفلوئنسر‌ها
اينفلوئنسر‌ها ممكن است داراي پنج ويژگي زير باشند:

درگير انجمن‌ها، جنبش‌هاي سياسي، مؤسسات خيريه و... هستند. داراي شبكه‌هاي بزرگ اجتماعي هستند، به دنبال ديگران هستند و به آنها اعتماد دارند، داراي منافع متعدد و گوناگون هستند.

با افزايش چشمگير استفاده از تلفن‌هاي همراه هوشمند، افراد زيادي هستند كه در شبكه‌هاي اجتماعي عضو شده و در آن فعاليت مي‌كنند. در ايران، دو شبكه اجتماعي اينستاگرام (نرم‌افزار اشتراك‌گذاري تصوير) و پيام‌رسان تلگرام، بيشترين تعداد كاربر را نسبت به شبكه‌هاي اجتماعي ديگر دارند. در اين ميان اينفلوئنسر‌ها با بهره‌گيري از اين فرصت، توانسته‌اند به جذب مخاطبان بپردازند. بازاريابي افراد تأثيرگذار يا اينفلوئنسر ماركتينگ به شكلي از بازاريابي گفته مي‌شود كه تمركز آن به جاي بازار هدف بر روي افراد تأثيرگذار قرار گرفته است. اينفلوئنسر ماركتينگ به دنبال اشخاص تأثيرگذار و سپس خريداران بالقوه تأثير گرفته از آنها مي‌پردازد و بازاريابي را در جهت فعاليت‌هاي اين افراد هدايت مي‌كند.

تلنت‌شو‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي
حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه آيا اين پروژه مي‌خواهد به سلبريتي‌هايي كه بدون هيچ پيش‌زمينه آكادميك و محتوايي در فضاي مجازي معروف شده‌اند رسميت ببخشد يا مدل تلنت‌شو‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي را در ايران از بستر شبكه‌هاي اينترنتي دنبال كند؟

حضور رامبد جوان در اين پروژه كه برنامه موفق خندوانه را در ساليان گذشته از شبكه نسيم روي آنتن برده است چقدر مي‌تواند به معروف كردن اين نوسلبريتي‌ها منجر شود؟!

آيا فعاليت‌هاي #تگ_استار به تأمين محتواي سازمان صدا و سيما كه به تازگي به خواننده‌ها و استندآپ كمدين‌هاي نوظهور كه از بستر فضاي مجازي رشد كرده‌اند، تأثير خواهد گذاشت؟!

آيا اين افراد با رسمي‌تر كردن فعاليت‌هايشان به دنبال معرفي خود در بستر رسمي و حقوقي، ذيل يك برند و به عنوان الگو براي نسل جوان دهه هفتادي و نوجوان دهه هشتادي هستند؟

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    25 4
    فقط تيتر هاي زرد . خداحافظ خبر انلاين
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    6 2
    تحلیلها باشگاه خبرنگاران،فارس و امثالهم هیچ اهمیتی نداره چون مغرضانه و از سر کینه مینویسند اصلا اینکه چهره های اینستاگرام میلیونها فالوور دارند خاری تو چشم باشگاه خبرنگاران و پدر بزرگوارش صدا و سیما هست که آنچنان تهی از خلاقیت و جذابیت شدند که مردم درست یا غلط به این افراد توجه میکنند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 3
    حسودا