ایرنا نوشت:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه قهرمانان دوران جنگ فراموش نمی شوند، گفت: باید به این سرمایه ها اعتماد کنیم چون امتحان خود را در سخت ترین شرایط زمانی پس دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار کانون خلبانان ایران (هوانوردان و دوستداران آسمان آبی) گفت: باید با سپردن کارها به این عزیزان از اطلاعات، تجربیات، مردانگی ها و رشادت های آنان استفاده کرد.

وی با تأکید بر حضور مقتدرانه و همیشگی نیروی هوایی کشور در جنگ با عراق اظهار داشت: از روز اول جنگ نیروی هوایی به ویژه خلبانان حضور داشتند و با 150سورتی پرواز در پاسخ به گستاخی ارتش صدام که عقبه لشکر بعث را به هم کوبیدند، عزت بزرگی به مردم و نیروهای نظامی دادند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری خاطره ای از حضور در جلسه شورای عالی دفاع در زیرزمین ستاد کل ارتش و دیدار با خلبانان در آغازین روزهای جنگ خاطر نشان کرد: آن روز خلبانان می گفتند به امام بگویید که بگذارند ما از غیرت ایرانی و ارتش مقتدر آن دفاع کنیم تا هیچ دشمنی به خود جرأت تهاجم به خاک ایران را ندهد.

جانشین فرماندهی کل قوا در هشت سال دفاع مقدس، با تشریح نقش خلبانان و نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف دفاع مقدس، به روحیه انسانی آنان در پرهیز کشتن مردم بی دفاع عراق اشاره کرد و گفت: خطر را به جان می خریدند تا مردم عادی از روی پل بگذرند و پس از آن به عنوان یک هدف استراتژیک آن پل را منهدم کنند.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری دلاوری های خلبان هوانیروز در مقاطع مختلف دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد شهدای خلبان مخصوصاً خلبانان شهیدی که در خاک عراق مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: فتح المبین، بیت المقدس، کربلاها، قدس ها، نصرها و نهایتاً مرصاد سند افتخار نیروی هوایی ارتش ایران در همراهی با مردم و نیروهای نظامی سپاه و ارتش برای مقابله با دشمنی است که از همه سو حمایت می شد.

وی در ادامه با تأکید بر شجاعت و تدبیر خلبانان نیروی هوایی ارتش، به خاطره ای از جلسه با آنان در پایگاه نوژه همدان اشاره کرد و افزود: وقتی از آنان پرسیدم نظرتان درباره قبول آتش بس چیست، گفتند سلام ما را به امام برسانید و بگویید ما سربازیم، اگر تصمیم بر دفاع است تا آخرین قطره ی خون می جنگیم و اگر تصمیم بر پذیرش قطعنامه است، با تمام وجود در خدمت نظام خواهیم بود.

جانشین فرماندهی کل قوا در هشت سال دفاع مقدس به نقش تأثیرگذار خلبانان در جبهه و پشت جبهه اشاره کرد و گفت: امنیت واقعی مرزها و حتی امنیت کاروان های تدارکاتی جنگ و نیروهای اعزامی به جبهه ها نیز تا حدود زیادی مرهون تیزبینی های خلبانان بود.

هاشمی رفسنجانی با تشریح مقطع پایانی جنگ و آغاز مکاتبات صدام به تعبیری از رئیس حزب بعث که گفته بود «برادر رفسنجانی شما به همه خواسته هایتان رسیدید»، اشاره و تصریح کرد: اگر چه قرارداد 1975 الجزایر را پذیرفتند که خود اعترافی برای متجاوز بودن در جنگ است، اما آزادی اسرا شرط ما برای پذیرش قطعنامه بود، چون عدم حضور بهترین فرزندان این سرزمین نگرانی عمیق ما بود.

در ابتدای این دیدار، کاپیتان ضرابی دبیر کانون خلبانان ایران و چند تن از اعضای این کانون ضمن بیان خاطرات خویش از دوران جنگ به ارایه نظرات و دیدگاه های خویش پرداختند و در پایان به خواسته های خود اشاره کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =