مدیران شهر بیشتر از آنچه فکر می‌کنند «توانایی تعیین میزان انرژی مورد نیاز شهر» را دارند. این موضوع، زمینه اصلی گزارش جدیدی است که ای‌راپ (Arup) برای «شورای جهانی انرژی» تهیه کرده است. به گفته ایان گاردنر مدیر جهانی انرژی ای‌راپ: «این گزارش نشان می‌دهد که مدیران شهری می‌توانند بدون وجود سیاست‌های کلان ملی نیز موفق باشند.» مدیران شهرها می توانند از طریق ایجاد مالیات بر صنایع انرژی بر، طراحی سازه های شهری و اصلاح الگوی مصرف از طریق آموزشهای شهروندی می توانند نقش بسیار موثری در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محسن راعی گفت: مدیران شهر بیشتر از آنچه فکر می‌کنند «توانایی تعیین میزان انرژی مورد نیاز شهر» را دارند. این موضوع، زمینه اصلی گزارش جدیدی است که ای‌راپ (Arup) برای «شورای جهانی انرژی» تهیه کرده است. به گفته ایان گاردنر مدیر جهانی انرژی ای‌راپ: «این گزارش نشان می‌دهد که مدیران شهری می‌توانند بدون وجود سیاست‌های کلان ملی نیز موفق باشند.» مدیران شهرها می توانند از طریق ایجاد مالیات بر صنایع انرژی بر، طراحی سازه های شهری و اصلاح الگوی مصرف از طریق آموزشهای شهروندی می توانند نقش بسیار موثری در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.
نوآوری در انرژی شهری
این گزارش تحت عنوان «نوآوری در انرژی شهری» در کنگره جهانی انرژی در استانبول (طی روزهای نهم تا سیزدهم اکتبر) ارائه گردید. گزارش تأکید می‌کند که فناوری‌های نوظهور از قبیل کنتورهای هوشمند، تولید محلی و پیل‌های سوخت هیدروژنی می‌توانند به شهرها کمک کنند تا آرام آرام از سوخت‌های فسیلی فاصله بگیرند. ای‌راپ همچنین «انرژی انتقالی» را به عنوان راهکار جدید برای خرید و فروش انرژی- که به دنبال متناسب‌تر و هماهنگ‌تر کردن عرضه و تقاضا است- پیشنهاد می‌کند.
شهر مصدر نیز در اصلاح الگوی حمل و نقل نیز بسیار فعال عمل کرده است. این شهر از سیستم حمل ونقل PRT استفاده می کند که میزان استفاده از انرژی را بسیار کاهش داده و سریع تر نیز هست. دو شهر لندن و نیوسانگدو (کره جنوبی) با توجه به دارا بودن «طرح‌های جامع انرژی» در این گزارش برجسته شده‌اند. گزارش بر اهمیت موضوع «یکپارچه‌سازی کارآیی انرژی در برنامه‌ریزی شهری» تأکید می‌کند. مؤلفان در این گزارش به این موضوع اشاره می‌کنند که چگونه بازار در حال تغییر یافتن از «مدل متمرکز قرن بیستم» به «یک پلتفرم بازارمحور، چندجهتی و داده‌محور» است. شهر مصدر نیز در اصلاح الگوی حمل و نقل نیز بسیار فعال عمل کرده است. این شهر از سیستم حمل ونقل PRT استفاده می کند که میزان استفاده از انرژی را بسیار کاهش داده و سریع تر نیز هست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =