مشکلات تردد برای اقشار خاص/معلولان تهرانی، نمی‌توانند از چهارراه مرکز شهر عبور کنند

همزمان با روز جهانی معلولان، تعدادی از معلولان حرکتی در اجرای صحنه‌ای مقابل یک عضو شورای شهر تهران، نشان دادند قادر به عبور از موانعی که شهرداری در چهارراه مرکز شهر ایجاد کرده، نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معلولان تهران می گویند یکی از اصلی ترین موانع حضور آنها در سطح جامعه، موانعی است که شهرداری تهران سر راه آنها ایجاد کرده.
آنها همزمان را روز جهانی معلولان، در چهارراه ولی عصر، تقاطع خیابانهای ولی عصر و انقلاب در مرکز تهران، میزبان یک عضو شورای شهر بودند تا در اجرایی میدانی (پرفرمنس) نشان دهند معلولان قادر به عبور از زیرگذر چهارراه ولی عصر نیستند. آنها همینطور به شورای شهر یادآور شدند که نمی توانند از نرده هایی که شهرداری در اطراف این چهارراه گذشته، عبور کنند و به آن سوی خیابان و تقاطع بروند.
بر پایه این گزارش، زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای تهران، ری و تجریش در رویداد شهر بدون مانع که همزمان با روز جهانی معلولان در چهارراه ولیعصر(عج) با حضور جمعی از معلولان و نیز اعضای شورای شهر برگزار شد، حضور یافت؛ او ضمن امضای «کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان»، در جمع آنان به سخنانی پرداخت و به سوال‌های برخی از معلولان و رکاب‌زنان حاضر در جمع، پاسخ داد.
نژادبهرام، شهر بدون مانع را نه تنها برای معلولان که برای زنان و مردان مسن، زنان باردار و کودکان، ضروری دانست و گفت: «در حال حاضر، تهران تنها برای مردان بالغ، قابل استفاده است.»
او سپس در اجرایی میدانی که توسط گروه «بدن دیوانه» و با حضور پررنگ معلولان، اجرا شد، حضور پیدا کرد. معلولان در این اجرا، مشکلات خود را در عدم توانایی برای عبور از نرده‌هایی که دورتادور محوطه چهارراه ولیعصر(عج) کشیده شده، نشان دادند.
گفتنی است شهرداری منطقه 6 با ایجاد زیرگذر در چهارراه ولی عصر، رفت و آمد عابران به‌ویژه معلولان با مشکلات جدی مواجه کرده؛ مشکلی که همچنان به قوت خود باقی است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =