سوریان می گوید در مسابقات قهرمانی جهان همه زحمت کشیده اند و می خواهند مزد تلاش هایی که کرده اند را بگیرند.

مهدی شیروانی: نابغه بی بدیل کشتی بی نیاز از معرفی به ملت ایران است . دارنده دو مدال طلای جوانان جهان ، 5 مدال طلای بزرگسالان جهان و یک مدال طلای المپیک ، قرار است حدود دو هفته دیگر برای کسب افتخاری دیگر و شادی دل هموطنانش به مصاف مدعیان جهانی برود . در آستانه اعزام ملی پوشان کشتی کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان 2014 - ازبکستان ، در محل اردوی تیم ملی و بعد یک تمرین نفس گیر ، سخت و سنگین با کوچکمرد بزرگ ورزش ایران به گفتگو نشستیم که چکیده ای از مهمترین حرف های سوریان را در زیر می خوانید:

*بعد از المپیک لندن مدتها از کشتی دور بودم ، در بوداپست هم غایب بودم . وقتی قرار شد دوباره به میدان برگردم ، همه برنامه هایم را بوسیدم کنار گذاشتم و آمده ام تا المپیک برزیل کشتی بگیرم . اگر در این دو سال باقیمانده مشکل خاصی پیش نیاید ، هدفم کسب مدال المپیک 2016 برزیل است و از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنم . به فکر رکورد و این حرفها نیستم ولی برای مدال المپیک برزیل نقشه ها دارم . 

* در طول یک سال مهم ترین مسابقه کشتی که در بالاترین سطح کمی و کیفی برگزار می شود ، بدون شک مسابقات قهرمانی جهان است . چون بهترین نفرات دنیا در بهترین شرایط آمادگی برای کسب بهترین نتایج و به دست آوردن بهترین عناوین و مدالها به میدان می آیند ، لذا مهم ترین رویداد کشتی دنیا محسوب می شود . 

* همه مدعیان ماهها زحمت کشیده و می خواهند مزد زحماتشان را در جهانی بگیرند . من هم زیاد تمرین کرده ام و اردوهای متعدد و مختلفی را پشت سر گذاشته ام .

* بعد مدتها دوری از میادین ، به رغم مصدومیت و دور بودن از آمادگی ایده آل ، حضور در جام جهانی  برایم خیلی اهمیت داشت که خوشبختانه به لطف خدا، خروجی این حضور خوب بود و بدون شکست ، بازگشت و شروع مجدد خوبی داشتم . در جام پیت لاسینسکی لهستان که به نوعی انتخابی تیم ملی بود ، در 66 کیلو کشتی گرفتم . هم به دوبنده تیم ملی رسیدم ، هم چند درصدی به آمادگی لازم نزدیکتر شدم .

* سطح رقابتهای 59 کیلو به نوعی از بالاترین اوزان مسابقات است . زیرا مدعیان 55 و 60 کیلوی جهان در 59 کیلو کشتی می گیرند . وقتی نفرات اول تا سوم مشترک55 و 60 کیلوی 2013 دنیا در 59 کیلوی تاشکند کشتی بگیرند ، سطح کمی و کیفی این وزن بالاتر می رود . با مدعیان 55 کیلو در مسابقات رسمی و با اکثر 60 کیلوها نیز در تورنمنتهای مختلف کشتی گرفته ام و شناخت نسبی از آنها دارم . فکر می کنم فینالیستهای 60 کیلوی سال 2013 جهان از بلغارستان و روسیه ، اصلی ترین حریفانم در تاشکند باشند . 

* قطعا قرعه خیلی مهم است . اگر 8 - 7 مدعی یک گروه باشند و 3 - 2 مدعی طرف دیگر ، با همین قرعه مقداری از راه طی شده است .

* باید واقعیت را پذیرفت فرنگی ما قدمت و پیشینه آزاد را ندارد . حدود 10 سال است فرنگی افتخارات خوبی به دست آورده ولی زمان می خواهد تا استقبال از فرنگی برای تامین پشتوانه های مقتدر ، بیشتر از گذشته شود . هنوز به اندازه کشتی آزاد نیروهای بالقوه و بالفعل نداریم ولی باز هم در هر وزن 3 - 2 کشتی گیر خوب داریم که اگر باتجربه تر شوند آینده تیم ملی را به خوبی تامین می کنند . 

* رشته پرافتخاری مثل کشتی که ورزش اول مملکت است ، همیشه حاشیه های فراوانی کنارش بوده و فقط میزان آن کم و زیاد شده است . امیدوارم همیشه آرامش بر کشتی حاکم باشد چون از درون آرامش موفقیت بوجود خواهد آمد .

*خودم تجربه حضور در دو مسابقه سنگین و نزدیک به هم را دارم . جدای از مسائل وزنی و آمادگی جسمی ، تحمل فشار روحی روانی برای رویارویی با حریفان سطح بالا در دو مسابقه با فاصله کم ، خیلی سخت و دشواراست . امیدوارم با تلاش بیشتر کادر فنی، بچه ها برای کسب افتخار در بازیهای آسیایی به خوبی مهیا شوند زیرا نتایج کشتی خیلی حائز اهمیت بوده و مدالهای کشتی تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ نهایی دارد .

* کشتی ورزش خیلی سخت و طاقت فرسایی است و همیشه کمبودها ، مشکلات و کاستی هایی هم داشته و دارد . تنها چیزی که این مشکلات را قابل تحمل می کند عشق مردم و خوشحال کردن آنها به عنوان نتیجه نهایی و هدف مهم ماست.

 

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    5 20
    ینی جایزه اش رو به کی می خواد تقدیم کنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    21 4
    زنده باشی پهلوان دعای مردم همیشه پشت شما افتخار افرینان هست بر عکس این فوتبالیست های میلیاردر
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      12 6
      این خودش ته میلیاردره
    • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
      5 0
      هرچقدرهم بگیره نوش جونش . حداقل چندتا مدال جهانی المپیک و آسیایی داره . کدوم یکی از این فوتبالیای مولتی میلیاردر یه افتخار واسه ایران کسب کردن ؟ هر چه افتخار هم داریم مربوط به قبل از انقلاب زمان شاه هست وگرنه بعد انقلاب دریغ از یه مقام قابل دفاع . دروغ میگم خبرجان ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    4 27
    کشتی گیرا هم تورو قبول ندارن بعد تو دنبال خوشحال کردن مردمی؟ امثال تو خیلی هنر کنن میتونن اسطوره ی زنو بچشون بشن
  • رضا A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    8 0
    خدایا به ما انصاف بده تا براحتی قضاوت نکنیم دوست عزیز که میگی ایشان ملیاردره آیا دایی نیست و آیا رضا زادخ نیست آیا سایر فوتبال لیست ها که نتیجه جرئ افتخار چهارم شدن در گروه چهارنفره مسابقات جهانی را بدست آوردن ملیاردر نیست کمی انصاف داشته باشیم قدر نوابق مان را بدانیم و چشم تنگ نیاشیم ناز شستش و نوش جونش
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    3 0
    ایا این نوع رفتار و خطاب قرار دادن یک اسطوره ورزشی از سوی بعضی از دوستان میتواند صحیح باشد.بله او یک اسطوره است و شاید از نوع تکرار نشدنی ان.اگر پول و مکنت نباید برای او باشد پس برای که باید باشد؟واقعا از تنگ نظری بعضی از ادمها باید دلگیر شد .او حداقل شش بار پرچم این مملکت را در کشورهای مختلف به اهتزاز دراورده و باعث نواخته شدن سرود ملی این کشور در دنیا شده است .