نامه‌نیوز نوشت:حسین کنعانی مقدم گمانه سرلیستی رئیسی در انتخابات مجلس را بسیار زودهنگام و به ضرر رئیسی دانست.

حسین کنعانی مقدم گمانه سرلیستی رئیسی را چندان جدی ندانست و گفت: «ورود زودهنگام به انتخابات های آتی آفتی برای جریان های سیاسی است و باید مانع از آن شویم. اکنون درگیر مسایل مهمی در کشور هستیم و ضروریست که همه جریان های سیاسی به کمک دولت بیایند تا مشکلات مردم حل شود. همچنین مسایل بین المللی موجود باید در اولویت جناح ها و گروه های سیاسی باشد لذا به هیچ وجه وقت آن نیست که با گمانه زنی های زودهنگام در مورد انتخابات های آتی مباحث سیاسی کشور را به انحراف بکشیم».

کنعانی مقدم افزود: «تحلیل هایی که اشخاص مطرح می کنند تا زمانی که پشتوانه و عقبه سیاسی نداشته باشد و به نمایندگی از یک گروه و تشکل سیاسی طرح نشود؛ گمانه زنی است و نتیجه ای غیر از تشویش اذهان سیاسیون ندارد. این گمانه زنی ها به واقعیت نزدیک نیست».
این فعال سیاسی اصولگرا گمانه زنی در مورد سرلیستی رئیسی را خیلی زودهنگام خواند و گفت: «این گمانه زنی زودهنگام به ضرر آقای رئیسی است».

وی در پاسخ به اینکه هزینه های شکست رئیسی در انتخابات مجلس چیست، گفت: «نمی توان از حالا تحلیلی در مورد انتخابات مجلس ارائه کرد اما آنچه مسلم است، کاندیداهایی که بتوانند مطالبات مردم را در اولویت شعارهای خود قرار داده و یا نمایندگانی که ثابت کرده باشند به خواست مردم اهمیت می دهند، شانس بیشتری برای پیروزی دارند. ضمن اینکه به نظر می رسد انتخابات آینده در دست یک جناح خاص نیست».

کنعانی مقدم تغییر زمین بازی از انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات مجلس را در نتیجه حاصله برای رئیسی بی تاثیر دانست و ادامه داد: «گفتمان آقای رئیسی اگر گفتمانی بود که می توانست آرای خاکستری را جذب کند، او را در دوره قبل پیروز میدان می کرد اما در انتخابات آینده شاهد یک گفتمان جدید خواهیم بود. مجلس اینده باید حق طلب بوده و بیش از مطالبات حزبی وجناحی به فکر پاسخگویی به مطالبات ملت باشد».

وی در پاسخ به اینکه آیا سرلیستی رئیسی سناریو ای برای حذف او از انتخابات 1400 است، گفت: « به نظر می رسد که هرگونه گمانه زنی برای انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری آتی به ضرر نامزدهای مطرح خواهد بود».

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =