۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

ایسنا نوشت:

فرمانده ارتش ملی لیبی ضمن انتقاد از مخالفت شورای امنیت با لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ارتش این کشور تاکید کرد: با آغاز عملیاتی مشابه عملیات "طوفان قاطع" در لیبی مخالف نیست.

به گزارش  ژنرال خلیفه حفتر در گفت‌وگوی ویژه با شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که ارتش به آرامی اما کاملا حساب شده در داخل شهر پیشروی می‌کند و به دنبال کشتار و تخریب در طرابلس نیست.

وی گفت: ما می‌خواهیم فقط نیروهای ارتش بر طرابلس تسلط داشته باشند زیرا ارتش تنها طرفی است که از لحاظ قانونی باید در سرنوشت لیبی حکم‌فرما باشد و باید بگویم در صورت افزایش فشارها بر منطقه غربی، یگان‌های ارتش در وقت مناسب در داخل شهر عملیاتی را آغاز خواهند کرد.

ژنرال حفتر با انتقاد از مخالفت شورای امنیت با لغو تحریم تسلیحاتی ارتش لیبی، مخالفتش را با تلاش‌های اروپا برای صدور قطعنامه‌ای مبنی بر مقابله با مهاجران غیر قانونی لیبی اعلام و تاکید کرد حل این مشکل تنها با تجهیز ارتش به سلاح امکان پذیر است.

فرمانده ارتش ملی لیبی تاکید کرد: مهاجران غیرقانونی از راه ترکیه و قطر در حالی که مسلح هستند وارد لیبی می‌شوند اما ارتش اسلحه کافی برای برخورد با آنان را در اختیار ندارد.

وی با ابراز تمایل نسبت به تشکیل نیروی دفاع مشترک عربی گفت: با آغاز عملیاتی مشابه عملیات "طوفان قاطع" در لیبی مخالف نیست.

وی در پایان اظهار داشت: اعضای گروه تروریستی داعش از کشورهای مصر، سودان و مالی و همچین گذرگاه‌های دریایی وارد لیبی شده و به این ترتیب تمامی تجهیزات لازم برای آغاز فعالیت در این کشور را به دست می‌آورند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =