پرویز کرمی از تصویب شیوه‌نامه «بهره‎مندی دانش‌آموختگان برترِ فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرویز کرمی با اشاره به تصویب «شيوه‌نامه بهره‎مندی دانش‌آموختگان برترِ فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی» گفت: این شیوه‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، ۷ ماده و ۱۶ تبصره، با هدف پشتیبانی از فعالیت‌های نوآورانه دانش‎آموختگان برترِ دانشگاهی و نیز حمایت از نهادهای فناورانه، دانش‌آموختگان برترِ فناور، به تصویب رئیس بنیاد ملی نخبگان رسیده و طبق شرایط مندرج در آن مشمولان می توانند از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بهره‌مند شوند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شرایط مشمولان استفاده از این تسهیلات گفت: چنانچه دانش‌آموخته دانشگاهی در هر یک از مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد يا دكتری تخصصی در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فعالیت مشغول باشد، براساس مفاد شیوه‌نامه، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، درباره فرآیند اعطای تسهیلات به مشمولان گفت: شرکت دانش‌بنیان بر اساس سهمیه تخصیص‌یافته از سوی امور شرکت‌ها و مطابق شرایط شیوه‌نامه، افراد متقاضی را به امور شركت‌ها معرفی و فرد متقاضی، اطلاعات خود را در سامانه ثریا (سامانه اطلاعاتی بنياد به نشانی  http://soraya.bmn.ir ) بارگذاری می‌کند. پس از راستی آزمایی اطلاعات و ارزيابی و محاسبه امتيازِ متقاضيان، برگزیدگان نهایی به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند.

‌پرویز کرمی ادامه داد: مشمولان با معرفی بنياد ملی نخبگان، دوره خدمت نظام‌وظيفه خود را، مشتمل‌بر «دوره آموزش نظامی» و «اجراي طرحی پژوهشی، فناورانه، فرهنگی يا مشابه‌آن»، طی و كارت پايان خدمت دريافت می كنند و موضوع و مكان اجرای طرح‌ها بر اساس تشخيص ستادكل نيروهای مسلح تعيين می شود.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان تاکید کرد: زمان دوره خدمت نظام‌وظيفه تخصصی حداقل برابر با نيمی از دوره رسمی نظام‌وظيفه ساير مشمولان هم‌تراز است كه براساس مدت زمان اجرای طرح تعيين می شود و پرداخت حقوق دوره نظام‌وظيفه تخصصی، مطابق مقررات ستادكلّ نيروهای مسلح صورت می پذيرد.

۴۷۲۳۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =