به گزارش خبرگزاری فرهنگ رضوی؛ محمدرضا زائری پژوهشگر و استاد مطالعات سبک زندگی در کتاب "حجاب بی حجاب" می نویسد:

اساسی ترین مبنای حجاب، ادب و حیا و عفاف است و حجاب ظاهری، در واقع، فقط نمود و پوسته و ظاهر آن حجاب درونی است.
آیا عقلا و منطقا می شود برای ترویج حیا و ادب با بی حیایی و بی ادبی حرف زد؟
شما ادبیات استفاده شده در موضوع حجاب، و فقط در سخنرانی های همین یکی دو سال اخیر را نگاه کنید.آیا با تعابیری همچون«حیوان برهنه»، « خر پالان دار»، «مثل حیوان بی شعور»، «بیمار روانی» و نمونه های بسیار زشت تر و بدتر می توان به ادب و حیا دعوت کرد؟
چه قدر فاصله است میان آن ادب قرآنی و این رفتار و گفتار ما؟ و راستی کسی که او را حیوان بی شعور و مریض روانی خوانده ایم، تا آخر عمرش هم با حجاب خواهد شد؟
البته با روند بی اخلاقی و بی ادبی رو به گسترشی که متاسفانه، به نام دفاع از ارزش ها و ترویج اصول گرایی حاکم شده است و به کوچکترین اختلاف سلیقه و انتقادی، شخص را «خائن» و «مزدور» و «منافق» و « وابسته» و «جاسوس» و در بهترین حالت ممکن «بی سواد» و « نادان» و «بی بصیرت» و «ساده» می نامند، دیگر جای تعجب از چیزی نیست!
دشمن به شیوه ی خودش مشغول به کار است و ما به شیوه ی خودمان.
آن ها بی سروصدا الگوسازی می کنند و با فیلم وبازی رایانه ای و محصولات فرهنگی خط می دهند و ما با جار و جنجال و سر و صدا، چئب و چماق می کشیم و کاری هم از پیش نمی بریم.
دیروز نفر اول مسابقه استعدادهای برتر المان، یک پسر ایرانی بود و امروز یک دختر شیعه لبنانی را به عنوان ملکه زیبایی آمریکا انتخاب می کنند.
فردا هم صحبت از انتخاب مجدد یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کاناداست، هر کسی به شیوه ی خودش مشغول است!
با این شیوه و روش وسیستم و روال، می توان به راحتی اخبار و گزارش های نشریات بیست سال یا حتی چهل سال بعد را همین حالا پش بینی کرد. درخوش بینانه ترین حالت؛ همچنان ائمه جمعه از بی حجابی نگران اند؛ همچنان مسئولان نیروی انتظامی از فعال شدن گشت ارشاد خبر می دهند و همچنان رادیو و تلوزیون از ضرورت مقابله با پدیده ی بدحجابی می گویند و همچنان کسانی که متخصص درمان مشکلات اجتماعی هستند و با پول بیت المال دانش آموخته و تجربه اندوخته اند، خون دل می خورند و در خلوت خود، دونفر، سه نفری، گاه به درد دل گفتن و اندوه بردن مشغول اند و کسی به چیزی شان نمیگیرد.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    0 0
    درود به آقای زائری این مرد بزرگ اندیش و آزاده