بدن‌سازی و ورزش با استفاده از واقعیت مجازی/ هیجان به کمک سلامت می‌آید

کمپانی ایکاروس دستگاهی طراحی کرده که افراد می‌توانند با استفاده از واقعیت مجازی با آن به تمرین بپردازند.

به گزارش ایسنا، افراد می‌توانند با توجه به قابلیت‌های فیزیکی خود یک بازی را انتخاب کنند. سپس کاربر برای استفاده از این دستگاه باید در حالت خوابیده بر روی شکم قرار بگیرد و پاها و دستان خود را در قسمت‌های مشخص‌شده قرار دهد و سپس هدست واقعیت مجازی را روی چشمان خود بگذارد.

کمپانی ایکاروس این محصول را با نام تجاری "اکتیو وی آر" روانه بازار کرده است. کاربران می‌توانند برای کار با این دستگاه از هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار استفاده کنند.

ژوهانس شال از مسئولان ایکاروس گفت: این دستگاه تجربه‌ای بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به شخصیت‌های مختلفی نظیر سوپرمن و بتمن تبدیل شوید و طی این تجربه دلپذیر تمام اندام‌های بدن خود را به تحرک وادار کنید.

وی افزود: شنا، شیرجه، چتربازی، موتورسواری و فعالیت‌هایی از این دست مجموعه بازی‌هایی را تشکیل می‌دهند که می‌توانید از آنها برای تمرین استفاده کنید.

نحوه قرارگیری اجزای مختلف این دستگاه بسته به نوع بازی انتخابی کاربر متفاوت است و در هر بازی با توجه به مقتضیات آن وضعیت قرارگیری اجزای دستگاه متفاوت می‌شود تا آنجا که وضعیت شیرجه زدن و یا بالا رفتن از صخره‌ نیز قابل شبیه‌سازی است. در حالت افقی می‌توان با حرکت دادن شانه‌ها دستگاه را رو به پایین یا بالا چرخاند.

ژوهانس شال خاطرنشان کرد: برای استفاده از این دستگاه کمی تمرین و تمرکز لازم است و کاربر به هیچ عنوان کار سختی پیش رو ندارد.

قیمت این دستگاه 8 هزار دلار است و قابلیت استفاده در آپارتمان را نیز دارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =