«یه چیزی بگو» با ترجمه حمیدرضا صدر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رمان «یه چیزی بگو» را لاوری هالس اندرسن نویسنده پرطرفدار ادبیات آمریکا حول دلمشغولی‌ها و دلشوره‌های یک دختر دبیرستانی نوشته است. کتابی با وجوه روانشناسانه و اجتماعی که ماجراهای ریز و درشت این شخصیت را طی تحصیل در دبیرستان به تصویر کشیده و هنجارهای خرد و کلان آن محیط را نقد کرده است.

اندرسن از نویسندگان پُرطرفدارادبیات امریکاست. عمده‌ شهرتِ او در حوزه‌‌های رمان‌های روان‌شناختی با محوریتِ قهرمان‌های نوجوان یا آثار تاریخی ا‌ست.

بخشی از این کتاب به شرح زیر است:

«... نیکول برخلاف من یکی از اون زیبارویان مدرسه است، از اون دخترهایی که همه می‌خواهند یه جوری رفیقش شوند. خانم کانرز مربی ورزش‌مان مرا برابر نیکول قرار داده تا تنیس بازی کنیم...

سرو اول را من می‌زنم، ضربه خوبی با سرعت کم که نیکول با بک هند فوق‌العاده‌اش بلافاصله جوابم را می‌دهد... سرو بعدی را او می‌زند. سرو معرکه‌ای که توپ با سرعت حدود نود مایل در ساعت پیش از جنبیدنم به زمین خورده و راهی خارج می‌شود. همه برای نیکول دست می‌زنند و خانم کانرز می‌گوید چه بازیکن فوق‌العاده‌ای است. نیکول می‌خندد، ولی من نمی‌خندم، من خاموش می‌مانم... من منتظر می‌مانم تا سرو دومش را بزند. من منتظر می‌مانم و این بار بلافاصله به توپ ضربه‌ای می‌کوبم تا در فاصله زیر خرخه نیکول و زمین فرود آید... نیکول خودش را جمع جور می‌کند. او باید برابر این همه آدم برنده شود... او نباید برابر من که یکی از اون گوشه گیرهای کج و کوله مدرسه هستم ببازد... این بار توپ را مستقیما می‌کوبم به طرف دهانش. به طرف لب‌های خوش رنگش...

توپ زرد رنگ را برمی‌گردانم، یک دو سه. می‌پرم هوا، مثل پرنده آزاد شده‌ای از قفس یا سیبی پرتاب شده به آسمان. ساعدم را خم می‌کنم، شانه‌ام را می‌چرخانم، قدرت و خشم را یک جا جمع می‌کنم. می‌دانم هدفم کیست و چیست. راکتم حیات پیدا کرده، شده رعدی از انرژی. می‌خورد به توپ و آن را مثل گلوله‌ای می‌فرستد آن سوی تور. توپ به زمین می‌خورد و مثل بمبی روی زمین منفجر شده و حفره‌ای برجای می‌گذارد... این بار کسی نمی‌خندد، هیچ کس...»

این کتاب در 216 صفحه و با قیمت 17 هزار تومان از سوی نشر چشمه روانه بازار شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =