قطعاً نوشته‌هایی با عنوان «لیست خودروهای شگفت انگیز با بهای ارزان» و از این دست را دیده‌ایم که شامل خودروهای اسپرت، لوکس، 8 سیلندر و… است. به راحتی می‌توان لیست‌های بسیاری را دراین‌باره پیدا کرد. اما چیزی که هرگز این لیست‌ها به شما نمی‌گویند چرایی ارزان بودن این خودروها است.

به گزارش پدال، ارزان بودن این خودروها به این دلیل است که در حقیقت شما در حال خرید مشکل فرد دیگری هستید. برای مثال ب‌ام‌و را در نظر بگیرید که همیشه پای ثابت این‌گونه لیست‌ها است. بله مطمئناً شما می‌توانید یک سری 5 یا سری 7 متعلق به دهه‌ی 90 میلادی و بعد از آن را با بهای زیر 5 هزار دلار بیابید اما باید بعداً 5 تا 8 هزار دلار دیگر برای خرج آن کنار بگذارید و آن روز خیلی دور نخواهد بود. قطعات این‌گونه خودروها ضرورتاً گران نیستند اما کار روی آن‌ها پیچیده‌تر از کار روی یک هوندا آکورد است و برای تعویض یک قطعه‌ی ارزان باید دستمزد زیادی پرداخت.

اگر نگاهی به بازار دست‌دوم‌ها بیندازید ب‌ام‌وهای کارکرده‌ی زیادی را خواهید دید که هزینه‌ی زیادی دارند. برخی مدل‌ها از مشکلات ساب‌فریم‌ها رنج می‌برند و همچنین پلاستیک‌های نامناسبی نیز در سیستم خنک‌کننده بکار رفته که باید چند هزار کیلومتر یک‌بار آن‌ها را تعویض کرد.

این‌گونه خودروهای مشکلات معمول زیادی دارند که شاید در نگاه اول خود را نشان ندهند اما قطعاً دیر یا زود با آن‌ها مواجه خواهید شد. شاید با پول اندک صاحب خودروی لوکسی شوید اما این نوع خودرو هزینه‌های نگهداری بالایی دارند.

در این‌گونه لیست‌ها اغلب خودروهایی با پیشرانه‌های حجیم به چشم می‌خورند و شاید بتوانید با چندین هزار دلار ناقابل صاحب خودرویی 8 و یا حتی 12 سیلندر شوید اما هزینه‌ی تعمیرات و سوخت آن بعدها زیاد خواهد بود.

شما همین حالا می‌توانید یک آئودی A8 دوازده سیلندر را با بهای زیر 20 هزار دلار بیابید اما در هر بار باید مقادیر زیادی روغن تعویض نمایید.
انتخاب یک پیشرانه‌ی V شکل نیازمند هزینه‌های تعمیر و نگهداری زیادی است؛ و متأسفانه گرم شدن بیش‌ازحد این نوع پیشرانه‌ها منجر به خرابی واشر سرسیلندر خواهد شد و چند صد دلار خرج روی دستتان خواهد گذاشت.

نگاهی هم به رینگ‌های بزرگ و غول‌آسا بیندازیم. رینگ‌های 19 و 20 اینچی شاید زیبا باشند اما باید پول بیشتری برای خرید لاستیک بپردازید. همین موضوع درباره‌ی سیستم ترمز و در واقع هر بخش دیگری صادق است. چراغ‌های زنون برای مثال اگرچه طول عمر بالایی دارند اما پس از چند سال گذشت از کارکرد خودرو باید تعویض شوند و هزینه‌ی بالایی دارند.

خب ما می‌گوییم خودرویی گران‌بها که پس از چندین سال کارکرد افت کرده را نخرید. اگر از حساب‌وکتاب سر درمیاورید و می‌توانید از پس هزینه‌ها بربیایید بله قطعاً خودرویی کارکرده اما جذاب را خواهید توانست صاحب شوید.

پس بهتر است برای یک‌بار هم که شده چشم را روی بهای ارزان این‌گونه خودروها بسته و انتخابی عاقلانه انجام دهیم!

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    4 0
    واقعاً مقاله مفیدی بود. چون به مردم ایران در شرایط عالی اقتصادی فعلی و داشتن حق انتخاب فراوان موقع خریدن ماشین، کمک می‌کنه که فقط اسپرت‌های گران‌قیمت بخرن