«خبرجنوب» نوشت: رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز از معدوم شدن 2 هزار و 884 کیلو فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف در شیراز خبر داد.

دكتر وفا گفت: در آذر ماه امسال با پيگيري بازرسين نظارت بر بهداشت فرآورده هاي خام دامي شيراز طي يك هزار و 23 مورد بازديد از واحدهاي تهيه، توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي در سطح شهر شيراز 7 هزار و 532 كيلو فرآورده خام دامي مشكوك، ضبط، توقيف و نمونه برداري شد.
وي افزود: در اين خصوص پس از بررسي وضعيت سلامت اين فرآورده ها 2 هزار و 884 كيلو از آن به دليل فاسد بودن معدوم شد و 9 واحد متخلف پلمپ و پرونده 13 واحد هم به منظور برخورد قانوني به مراجع قضايي ارجاع داده شد.
دكتر وفا يادآور شد: همچنين 46 مورد اخطاريه به منظور رفع معضلات بهداشتي به چندين واحد عرضه فرآورده هاي خام دامي در شيراز داده شد. رئيس دامپزشكي شهرستان شيراز گفت: در روز چهارشنبه گذشته نيز 47 میلیون ریال داروی دامی غیرمجاز از یک واحد باربري در شيراز توسط كارشناس دارو و درمان دامپزشكي كشف و ضبط و پرونده آن به دادسرا ارجاع شد.
دكتر وفا افزود: در روز جمعه گذشته هم با هماهنگي اداره دامپزشكي و همكاري واحد اجرائيات و سد معبر شهرداري منطقه 8 شيراز از 33 باب مغازه ماهي فروشي در دروازه كازرون بازديد سرزده انجام شد كه طي آن مقاديري ماهي و ميگوي غير قابل مصرف و فاسد ضبط و معدوم شد و چندين مورد اخطار كتبي هم براي واحدهاي عرضه ماهي متخلف صادر گرديد. وي يادآور شد: از شهروندان شيرازي تقاضا داريم كه براي حفظ سلامت خود و خانواده از خريد ماهي و ميگو كه در مجاورت يخ نگهداري نمي شود و يا توسط افراد دوره گرد عرضه مي شود، خودداري كنند و موارد مشكوك را به شماره تلفن هاي 32233072 و 32237509 اطلاع دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =