«خبرجنوب» نوشت: رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر از برگزاری جشنواره «یک هزارمین عمل جراحی چاقی» 28 بهمن ماه در شیراز خبر داد.

دكتر مسعود اميني گفت: يك هزار و 200 نفر از بيماراني كه در مرحله قبل و بعد عمل چاقي هستند در اين گردهمايي شركت مي كنند.
وي افزود: از سال 89 تا كنون يك هزار جراحي چاقي به روش كوچك كردن معده در كلينيك چاقي بيمارستان مادر و كودك غدير انجام شده و از اين طريق براي بسياري از اين افراد زمينه كنترل بيماريهايي از قبيل چربي و فشار خون، ديابت و درمان نازايي فراهم شده است.
دكتر اميني يادآور شد: بيماران ما با اصلاح روش زندگي و همكاري تيم مربوطه كه شامل جراح، روانپزشك، متخصص تغذيه و متخصص پزشكي ورزشي است توانسته اند حتي 50 تا 70 كيلو از وزن خود را كاهش دهند.
وي گفت: طي اين درمانها و مشاوره ها يكي از بيماران ما از 156 كيلو به 70 كيلو رسيده به طوري كه وي قبل از عمل دچار ديابت، چربي خون و كبد چرب بوده، اما در حال حاضر كاملاً بهبود يافته است.
دكتر اميني افزود: اين بيمار طي 2 سال با كوچك كردن معده و تغيير روش زندگي با كمك تيم درماني توانسته به وزن 70 كيلو دست يابد.
وي يادآور شد: يكي ديگر از بيماران ما طي 3 ماه از 138 كيلو به 92 كيلو رسيده به طوري كه علاوه بر كوچك كردن معده نحوه تغذيه خود را تغيير داده و ورزش منظم نيز در برنامه روزانه او وجود دارد.
دكتر اميني گفت: در اين جشنواره قرار است از 20 بيمار كه با جراحي چاقي و تغيير روش زندگي بيماريهاي زمينه اي خود را از جمله ديابت، نازايي، چربي و فشار خون درمان كردهاند تقدير كنيم.
رئيس بيمارستان مادر و كودك غدير ادامه داد: تغيير شيوه زندگي و اصلاح الگوي غذايي مهم ترين اصل كاهش وزن است و به جاي توجه به توصيه هاي خطرناك براي كاهش وزن در مدت زمان اندك، بايد از روشهاي اصولي
بهرهمند شد.
دكتر اميني يادآور شد: متاسفانه هنوز هم برخي از مردم براي كاهش وزن به توصيه ها و رژيم هاي غيراصولي دست ميزنند و عوارض جبران ناپذير آن از جمله بروز مشكلات كليوي و كبدي را جدي نمي گيرند و از داروهايي استفاده مي كنند كه از سوي پزشكان و مشاوران تغذيه تاييد نشده است.
رئيس بيمارستان مادر و كودك غدير گفت: تمامي افراد چاق مي توانند با شركت در جشنواره هزارمين عمل جراحي چاقي با كاهش وزن اصولي آشنا شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =