نخستین همایش ملی بهینه‌کاوی فعالیت اقتصادی زنان در اصفهان برگزار می‌شود

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نخستین همایش ملی بهینه‌کاوی فعالیت اقتصادی زنان با هدف شناسایی بانوان موفق در حوزه اقتصادی در اصفهان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زهرا اخوان نسب در نشست خبری همایش بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و هیچ ‌کس ظرفیت بانوان در زمینه های مختلف را نمی ‌تواند انکار کند، اظهار داشت: به منظور شناسایی زنان توانمند در اصفهان در گام اول اقدام به برگزاری نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه در اصفهان کردیم.

وی افزود:  هدف نخست ما این بوده که ابتدا بانوان موفق را در حوزه‌های مختلف کاری شناسایی کرده و آن‌ها را بر اساس مهارت‌ها و نگرشی که دارند تفکیک کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو از ظرفیت آن‌ها استفاده ببریم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد:  زمانی که این موضوع در کمیته معاونت بانوان اتاق بازرگانی مطرح شده جلسات متوالی را هر 15 روز یکبار برگزار کردیم، ماحصل این جلسات تشکیل کمیته سه گانه سیاست‌گذاری، کمیته علمی و کمیته اجرایی بوده است.

وی با اشاره به  دیگراهداف همایش بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان تصریح کرد: در این همایش سعی ما بر این است تا از تجربیات افراد موفق در زمینه‌های کار آفرینی و اقتصاد استفاده کنیم تا این تجارت راهکاری برای بانوان فعال در زمینه‌های اقتصادی باشد.

اخوان نسب با اشاره به  اینکه در این همایش باید روش‌های علمی در نسل جوان را با شیوه‌های کاربردی شناسایی و استخراج کنیم، تصریح کرد: فراخوان ارسال مقالات به این همایش از ۲۳ آبان امسال آغاز شده است و ۹ دی آخرین زمان برای ارسال چکیده مقالات به این همایش بود و ۱۶ بهمن آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه ما نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌ دهند بنابراین برای تحقق توسعه پایدار باید توانایی بانوان مورد توجه قرار گیرد، گفت: این همایش روش‌ های علمی در نسل جوان را با شیوه‌ های کاربردی شناسایی و استخراج می کند و راه را برای بانوان موفق در حوزه اقتصادی باز می‌کند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه زنان ما دانشمند شده ولی توانمند نشده‌ اند، گفت: ارتقای جایگاه بانوان در حوزه‌های اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. باید مشارکت همه جانبه زنان برای افزایش توانمندی زیاد شود و زنان در حوزه‌ های تصمیم‌ گیری مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ های زنان موفق ریسک‌ پذیری است، اضافه کرد: ریسک‌ پذیری، نقش بسیار مهمی در موفقیت بانوان ایفا می کند و زنانی که در جامعه امروز بتوانند زمان و خانواده خود را بخوبی مدیریت کنند، موفق هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =