ایسنا نوشت: معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تاکید کرد: تصاویر دلخراشی که از طریق تلگرام منتشر میشوند به شدت باعث ایجاد عارضه روانی وافزایش استرس مردم می‌شوند و بعد منفی دارند. در عین حال انتشار این تصاویر هیچ کمکی به مردم نمی‌کند.

دکتر علی اسدی ضمن اشاره به تصاویرمنتشر شده از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: تصاویر دلخراشی که از طریق تلگرام منتشر می‌شوند به شدت باعث ایجاد عارضه روانی و افزایش استرس مردم می‌شوند و بعد منفی دارند. در عین حال انتشار این تصاویر هیچ کمکی به مردم نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتشار تصاویر این حادثه از طریق شبکه های اجتماعی باید از طرف مردم کنترل شود، افزود: شرایط اورژانسی است و نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد. این کار نیز از طریق رسانه‌ها صورت می گیرد، کاری که مردم می توانند در این مواقع انجام دهند که کمک بزرگی نیز به حادثه دیدگان می‌کند، مدیریت ارسال این تصاویر است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درادامه ضمن اشاره به حضور کارشناسان سلامت روان در منطقه حادثه، گفت: روزنامه ها ازثبت تصاویر ناگوار و اخبار دلخراش مانند سوختگی، مرگ و... در صفحات اول خود خودداری کنند. اما تصاویر خرابی‌ها و گروه های امدادی مانعی ندارد.

آخرین وضعیت مصدومان بستری در بیمارستان سینا

رییس بیمارستان سینا آخرین وضعیت مصدومان حادثه "پلاسکو" که به این بیمارستان منتقل شده‌اند را تشریح کرد.

دکتر غلامرضا پورمند در این خصوص اظهار کرد: خوشبختانه از 12 نفر مصدوم این حادثه که به بیمارستان سینا منتقل شدند، شش نفر مرخص شده‌اند و طی چندساعت آینده پنج نفر دیگر نیز ترخیص خواهد شد.

وی افزود: یکی از مصدومان نیز که دچار سوختگی 70 درصد شده بود، به بیمارستان سوختگی مطهری اعزام شده‌است.

به گفته رییس بیمارستان سینا، به تمام مجروحان به طور کامل رسیدگی شده است و رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن حضور در بیمارستان، در جریان روند درمان آنها قرار گرفتند و دستورات لازم را در این خصوص صادر کردند.

دکتر علی جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص سایر مصدومان این حادثه گفت: در بیمارستان امیراعلم یک مجروح بستری شده و در حال درمان است. اما به جز بیمارستان‌های سینا و امیراعلم، مصدوم دیگری به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه منتقل نشده است. از میان این 13 نفر نیز تنها یک مجروح، حال وخیمی داشت که به بیمارستان شهید مطهری منتقل شد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    18 4
    جدا سرتون رو عين كپك كردين تو برف نميبينيد چه بلايي سر ملت اومده
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    4 8
    می خوای تو تلگرام الان صحنه اسکار گرفتن ۵ سال پیس فرهادی رو انتشار بدیم شاید مصدومین خوب شن مردم هم از زندگی در ساختمونهای خیلی ایمنشون خوشحال باشن
  • بی نام EU ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 0
    دلخراش نبینیم، همدردی نکنیم که چی بشه کجای این مملکت سلامت روح و روان مهم بوده که الان شده؟ اصلاح کنید رفتارهای چندگانه و ریاکارانه رو
  • بی نام EU ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 0
    عکس شهدا و مجروحین درست نیست پخش کردنش. ولی فاجعه رو نمیشه با پخش یا عدم پخش عکس کلا ماست مالی کرد به فکر اصلاح باشیدو پیشگیری، هر کی هم مقصر بوده یا محاکمه کنید یا اخراج