۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
نویسنده سرشناس کانادایی درگذشت

ایسنا نوشت: ریچارد بی. رایت نویسنده کانادایی رمان «کلارا کلان» از دنیا رفت.

ریچارد رایت، نویسنده‌ کانادایی که با رمان «کلارا کالان» موفق شد جوایز گیلر، گاورنر جنرال و تریلیوم را از آن خود کند، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

آیریس تاپ‌هولم از انتشارت هارپر کالینز کانادا که پنج رمان «رایت» را چاپ کرده است، درباره او گفت: «او نویسنده‌ای در سطح جهانی بود که پرتره‌های دقیقش از انسان‌های معمولی و مخصوصا زنان، استانداردی را در ادبیات کانادایی پایه‌ریزی کرد.»

«کلارا کالان» معروف‌ترین رمان این نویسنده است که سال ۲۰۰۱ به چاپ رسید. این کتاب داستان دو خواهر به نام‌های کلارا و نورا را روایت می‌کند که اولی عاشق شعر و شاعری است و یک معلم مدرسه می‌شود و دومی که کوچک‌تر است، به نیویورک می‌رود و ستاره برنامه‌های رادیویی می‌شود.

این رمان علاوه بر این‌که جوایز گیلر کانادا،‌ گاورنر جنرال و تریلیوم را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، فروش بالایی هم داشت و موفقیت مالی چشم‌گیری برای رایت رقم زد.

ریچارد رایت پس از این‌که سال‌ها در حوزه انتشار کتاب و ویراستاری فعالیت داشت، به رمان‌نویسی روی آورد. او بیش از ۳۰ سال به نویسندگی ادامه داد و در کل ۱۵ رمان نوشت. اولین کتاب این نویسنده‌ متولد ۱۹۳۷، در سال ۱۹۶۵ در حوزه ادبیات کودک منتشر شد.

این نویسنده کانادایی اولین رمان خود را در سال ۱۹۷۰ با عنوان «مرد آخر هفته» روانه بازار کرد. او همچنین در کالج و دبیرستان هم تدریس می‌کرد. همچنین رمان «عصر آرزو» از دیگر کارهای موفق ریچارد رایت است که در سال ۱۹۹۵ منتشر و نامزد دریافت جوایز گیلر و گاورنر جنرال شد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =