۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
 سیلی که مرهم تن خشکیده فارس نشد

«خبرجنوب» نوشت: پس از چندین روز بارندگی شدید در استان فارس، نیروهای امدادی هلال احمر به وسیله هلی کوپتر به مناطق روستایی داراب و جهرم امدادرسانی کردند.

در پی بارشهای اخیر و سیل به وجود آمده حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است؛ 1254 واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد و 2428 واحد نیز باید تعمیر و مرمت شود. اما در پس همه این ویرانیها باید برای رحمت و فرصتی تأسف خورد که میتوانست مرهمی برای تن خشکیده فارس باشد اما نشد.
آن گونه که استاندار فارس میگوید به خاطر عدم تکمیل دو سد در استان فارس 137 میلیون مترمکعب آبی که میتوانست در پی این بارشها ذخیره شود، هدر رفت.
محمدعلی افشانی با اشاره به بازدید2 هفته قبل خود از سد نرگسی کازرون گفت: اگر این سد تا قبل از بارشها تکمیلشده بود، 137 میلیون مترمکعب آب در پشت آن ذخیره شده و مشکل کمآبی تابستان کل منطقه را حل میکرد.
وی اظهارداشت: دو هفته قبل از این که سیل بیاید به بازدید سد نرگسی کازرون رفتم و در نشستی با سردار عبداللهی خواهش کردم که حالا که ما پول نداریم و مشکل شدید کمآبی در فارس و بوشهر داریم، شما روند تکمیل این سد را ادامه دهید.
افشانی افزود: متأسفانه به دلیل بیپولی و فرصت کوتاهی که سیل آمد، این سد تکمیل نشد که اگر این سد را داشتیم حداقل 137 میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره شده بود و همین باعث شد که آب از آن عبور کرده و موجب شکسته شدن پل پایین دستی شود، پل مهمی که بین کازرون و فراشبند قرار داشت که اگر این سد آبگیری شده بود این خسارتها که چندین برابر تکمیل سد بود، به وجود نمیآمد.
استاندار فارس ادامه داد: دیگر سد ناتمام ما در استان سد هایقر بود که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که اگر امسال تأمین منابع میشد و ما میتوانستیم تزریق مالی را انجام دهیم چندین میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره داشتیم و خسارتها نیز کمتر بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =