خیران تهرانی ۶ مدرسه در خراسان جنوبی ساختند

با همت موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی 6 مدرسه و فضای آموزشی در مناطق محروم استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود. این مدارس با هزینه خیران تهرانی و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس ساخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا درمان، مدیرعامل جامعه یاوری دراین باره گفت: برای ساخت این مدارس اعتباری نزدیک به 500 میلیون تومان توسط خیرین هزینه شده است، فضاهای آموزشی تازه ساخته شده در استان خراسان جنوبی شامل یک دبیرستان، یک هنرستان 6 کلاسه، دو سالن کارگاهی، دو سالن چند منظوره خواهد بود که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 4 و 5 اسفندماه افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به سابقه 33 ساله این موسسه در مدرسه‌سازی در مناطق محروم گفت: جامعه یاوری تاکنون 853 پروژه مدرسه‌سازی را در سراسر کشور اجرا کرده که در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و... قرار دارند.

به گفته درمان پیش از این حدود 400 مدرسه در مناطق محروم خراسان جنوبی توسط خیرین جامعه یاوری ساخته شده است، فضاهای آموزشی جدیدی که در این استان به بهره‌برداری می‌رسند در مناطق سرایان، خضری (از توابع قائنات)، قائن، روستای منبع آب (از توابع بیرجند) و روستای نوفرست (از توابع سربیشه) قرار دارند.

گفتنی است جامعه یاوری همچنین در روز 4اسفندماه یک خوابگاه دانش‌آموزی را در منطقه محروم سرایان کلنگ‌زنی خواهد کرد. هدف از ساخت این خوابگاه اسکان دانش‌آموزانی است که به دلیل بعد مسافت به مدرسه دسترسی نداشته یا ناچار به ترک تحصیل شده‌اند.

۴۶۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =