مهر نوشت: مقامات ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کردند که نظامیان این ولایت به دنبال حملات خمپاره ای پاکستان به حالت آماده باش درآمده اند.

 به گزارش  «افق»، «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار افغانستان به رسانه ها گفت که نظامیان این کشور در مرزهای ننگرهار مستقر و به حالت آماده باش درآمده اند و به محض اینکه دستوری دریافت کنند برای انجام هر اقدامی در پاسخ به پاکستان آماده هستند.

به گفته خوگیانی، مذاکرات بین دولت کابل و مقامات اسلام آباد جریان دارد و احتمال آن می رود که مرزهای پاکستان امروز به روی مردم بازگردد، اما در صورتی که این گفتگو ها نتیجه ندهد آنها دست به اقدام مشابه خواهند زد.

 این درحالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرد که تشدید حضور نیروهای نظامی پاکستان در خطوط مرزی مشترک با افغانستان برای جلوگیری از تحرکات گروه های تروریستی و مبارزه مشترک با تروریسم است.

وی افزود که به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده است تا همکاری نزدیک و موثری را با نیروهای امنیتی افغانستان برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی انجام دهند.

این اظهارات رییس ستاد ارتش پاکستان در حالی صورت میگیرد که در دو طرف مرز افغانستان و پاکستان وضعیت در حالت فوق العاده امنیتی در آمده است و مرزهای پاکستان نیز به روی مسافران و تاجران افغانستان بسته است.

لازم به ذکر است که پس از حمله انتحاری در زیارتگاه «قلندر لعل شهباز» واقع در ایالت «سند» پاکستان که منجر به کشته شدن بیش از ۸۰ نفر و زخمی شدن ۳۴۰ نفر شد، اسلام آباد با متهم دانستن کابل در این حمله، از چند شب گذشته حملات خمپاره ای را به خاک افغانستان انجام داده است.

اسلام آباد همچنین گذرگاه مرزی «تورخم» را به روی اتباع افغانستانی بست و مجوز شلیک به اتباع این کشور که به صورت غیر قانونی قصد عبور از این گذرگاه را دارند، نیز صادر کرد.

این اقدامات پاکستان با واکنش های مقامات افغانستان روبه رو شد و این مقامات اعلام کردند که اگر برای متوقف کردن حملات پاکستان از طریق مذاکرات به نتیجه نرسند، دست به اقدام متقابل خواهند زد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =